سردار سلیمانی متعلق به یک قومیت یا مذهب خاص نبود


سردار سلیمانی متعلق به یک قومیت یا مذهب خاص نبود

امام جمعه شهر آق‌قلا گفت: حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک قومیت، قشر یا مذهب خاص نبود و متعلق به جهان بشریت بود. برای سردار سلیمانی ملاک بشریت، انسانیت و مظلومیت بود.

حاج آخوند میرزا علی در گردهمایی تقریب مذاهب با آغاز هفته مقاومت در مصلی کرمان بیان کرد: همه عزیزان بهتر از بنده می‌دانید حاج قاسم سلیمانی که بود و چرا سردار دل‌ها شد.حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک قومیت، قشر یا مذهب خاص نبود و متعلق به جهان بشریت بود. برای سردار سلیمانی ملاک بشریت، انسانیت و مظلومیت بود.

امام جمعه آق‌قلا ادامه داد: این سردار بیش از چهل سال مجاهدت خالصانه و شجاعانه انجام داد و با عمل برای ما ثابت کرد که در جهت خدمت به اسلام و مردم در جای جای جهان اسلام هر کار اسلام نیاز به خدمت و کمک داشتند آماده خدمت است.

وی عنوان کرد: زمانی که مردم ترکمن‌ عراق به دست داعش افتاده بودند سردار سلیمانی بود که به داد ترکمن‌های عراق رسید و آن‌ها را نجات داد که بنده به عنوان ترکمن تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه آق‌قلا عنوان کرد: زمانی که کردستان عراق در حال سقوط بود کسی جز سردار سلیمانی به داد کردستان نرسید و در سوریه نیز همین اتفاق افتاد؛ عمده سوریه اهل سنت است و این ثابت می‌کند برای سردار تشیع و تسنن اهمیتی نداشت.

وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی فقط برای دفاع از آرمان‌های اسلام به مردم کمک می‌کرد. انقلاب ما اگر پیروز شد با اتحاد آحاد مردم بود و سردار دل‌ها نیز نماد این همکاری، همفکری، اخلاص، شجاعت و اتحاد است.

میرزاعلی اظهار کرد: امروز وظیفه ما این است که ادامه دهنده راه سردار دل‌ها باشیم و آن نیز میسر نخواهد بود مگر با اتحاد، همدلی و تفاهم همه احزاب و مذاهب زیرا دشمنان اسلام میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا به اسلام ضربه زده و میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: دشمنان اسلام از طرق مختلف می‌خواهند چراغ نورانی اسلام‌ را خاموش کنند غافل از اینکه خداوند چراغ اسلام را به وسیله پیامبر (ص) منور نموده است و وظیفه ما حفاظت از این چراغ و ترویج اسلام است.

امام جمعه آق‌قلا با اشاره به بیتی از سعدی ابراز کرد: زمانی که قطره‌های باران به هم متصل شوند به رودهای خروشان و سپس به دریای بزرگ و مواج تبدیل شده که هیچ چیز جلودار آن نیست؛ ما نیز باید همین‌گونه به یکدیگر متصل شویم تا هیچ‌یک از دشمنان اسلام نتوانند جلودار ما باشند.

وی با اشاره به شعری از شاعر ترکمن و مولانا و مصداق‌هایی در رابطه اتحاد از آیه‌های قرآن کریم تصریح کرد: هر ملتی که در گرداب تفرقه گرفتار شود دولتش زایل خواهد شد و از بین خواهد رفت؛ سردار دل‌ها با همفکری و تعامل موفق بود.

وی تأکید کرد: سردار دل‌ها مرد عمل بود؛ ما نیز اگر بخواهیم بیرق اسلام جای جای جهان به اهتزاز در آید باید اتحاد همه اقوام و مذاهب را حفظ کنیم.

امام جمعه آق‌قلا تصریح کرد: درست است استکبار جهانی جسم سردار سلیمانی را متلاشی کردند اما بدانند نام این سردار هیچ‌گاه متلاشی نخواهد شد.

وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری، سردار معروفی و مردم ایران برای کمک‌ در سیل گلستان ابراز کرد: مردم سیل‌زده، اهل تسنن بودند اما اهل تشیع به آن‌ها کمک کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !