راه اندازی سریع آموزشگاه مجازی زبان با نرم افزار لیمس


راه اندازی سریع آموزشگاه مجازی زبان با نرم افزار لیمس

با نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان لیمس (Lims)، ورود آموزشگاه‌های زبان به دنیای آموزش مجازی آسان شده است.

با گسترش اینترنت، آموزش مجازی و آنلاین تحولاتی را در سیستم آموزش ایجاد کرد. شیوع ویروس کرونا به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد؛ به‌طوری‌که امروز آموزشگاه‌های زبان، بسیاری از دوره‌های خود را مجازی و آنلاین برگزار می‌کنند. اگر شما هم آموزشگاه زبان دارید و به دنبال رشد آن هستید، حتما راه‌اندازی آموزش مجازی را در برنامه خود قرار دهید. در این مقاله تصمیم دارم تمام مراحل، مجوزها و نیازهای راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان را توضیح دهیم.

چرا باید آموزشگاه زبان خود را آنلاین کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد، امروزه استفاده از آموزش آنلاین افزایش پیدا کرده است و بسیاری از افراد به این نوع آموزش‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند. در ادامه به بررسی برخی از دلایل مهمی که نشان می‌دهد بهتر است آموزشگاه زبان خود را آنلاین کنید، خواهیم پرداخت.

· صرفه‌جویی در هزینه و زمان رفت‌و‌آمد

آموزش حضوری همواره با دغدغه‌های رفت‌و‌آمد، دیر رسیدن، آلودگی هوا، نامساعد بودن شرایط آب و هوایی و ... همراه است. آموزش آنلاین هیچ یک از موارد گفته شده برای آموزش حضوری را نداشته و هزینه‌های آموزش را کاهش می‌دهد. همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد آموزش آنلاین را به آموزش حضوری ترجیح دهند و این نوع آموزش را انتخاب کنند.

· افزایش بازده کارکنان و کسب درآمد بیشتر

با در نظر گرفتن یک برنامه مدون برای مدرس‌ها و کارکنان در آموزش مجازی، باعث می‌شود بازدهی این افراد افزایش یافته و در نتیجه درآمد آموزشگاه آنلاین زبان شما افزایش پیدا کند.

· عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی برای یادگیری

آموزش مجازی فرصتی مناسب برای تمام افرادی است که به دلیل مشغله کاری یا کمبود زمان، نمی‌توانستند نسبت به یادگیری زبان اقدام کنند. آموزش مجازی و آنلاین با حذف محدودیت‌ها باعث شد تا تمام مشتاقان یادگیری زبان‌های خارجی بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

· عدم وجود مشکلات آموزش حضوری

مشکلاتی مانند عدم انعطاف پذیری زمان کلاس‌ها، نشستن در صندلی‌های ناراحت کننده، دیر رسیدن سر کلاس‌ها، خستگی و غیبت و از دست دادن محتوای آموزشی کلاس و ... از مشکلات کلاس‌های حضوری است. کلاس‌های آنلاین این مشکلات را ندارند و حتی اگر در کلاس غیبت داشته باشید، ویدئوی کلاس در پروفایل زبان‌آموز قابل مشاهده است.

تا به اینجا بررسی کردیم چرا باید آموزشگاه زبان خود را آنلاین کنیم. در ادامه به بررسی شرایط انجام این تغییر و مجوزهایی که نیاز داریم، خواهیم پرداخت.

برای راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

آموزش مجازی چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این نوع از آموزش در چند سال اخیر تحولات بسیار زیادی شده است. وجود LMS (سیستم مدیریت آموزش)، اینترنت پرسرعت و نرم افزارهای مختلف زمینه را برای تحول آموزش فراهم ساخته‌اند.

برای راه اندازی آموزش مجازی زبان، به مجوزهایی نیاز است. این مجوزها وابسته به نوع مخاطب و حوزه فعالیت متفاوت است.

· مجوزهای لازم برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان

همین ابتدا بگوییم در صورتی که بدون اخذ مجوز شروع به فعالیت کنید، به عنوان مؤسسه آموزشی غیر مجاز شناخته شده و از فعالیت شما جلوگیری خواهد شد.

برای دریافت مجوز راه اندازی آموزش مجازی زبان، باید مدارک و شرایط خود را به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه دهید تا بعد از بررسی مدارک شما، نتیجه اعلام شود. در ادامه شرایط کامل برای دریافت مجوز و چگونگی صدور مجوز، به‌طور کامل شرح داده شده است.

· شرایط لازم برای دریافت مجوز آموزشگاه مجازی زبان

برای دریافت مجوز و راه اندازی آموزش مجازی زبان باید شرایط زیر را داشته باشید:

آموزشگاه باید مجوز آموزش حضوری در رشته زبان داشته باشد.در صورتی که بخواهید بخشی از آموزش را به صورت حضوری و بخش دیگر را به صورت مجازی انجام دهید، باید مجوز ماده 34 را دریافت کنید. البته در صورتی که بخواهید تنها آموزش آنلاین داشته باشید، نیازی به دریافت این مجوز نیست.هر آموزشگاهی که قصد راه اندازی آموزش مجازی زبان را دارد، باید در یک سال گذشته حداقل 60 درصد زبان‌آموزان آموزشگاهش قبول شده باشند.مربی و مدرسی که به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شود، باید حداقل 2 سال سابقه آموزش مستمر در زمینه زبان انگلیسی داشته باشد.برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان، آموزشگاه نباید از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از 50 امتیاز منفی، داشته باشید.

· مراحل صدور مجوز آموزشگاه آنلاین زبان

همان‌طور که می‌دانید دریافت مجوز نیز همچون بسیاری از کارهای دیگر دارای پروسه و مراحل خاصی است. این مراحل برای هر کدام از آموزشگاه‌ها متفاوت خواهد بود. دریافت مجوز آموزشگاه آنلاین زبان، بر طبق مراحل زیر انجام خواهد شد:

· ثبت تقاضای دریافت مجوز آموزشگاه زبان

اولین مرحله برای دریافت مجوز برگزاری کلاس آنلاین زبان، پر کردن فرم تقاضا است. برای این کار نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت، بلکه می‌توانید با مراجعه به سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، فرم‌های مربوط به راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان را پر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که این فرم‌ها باید توسط موسس یا مدیر آموزشگاه تکمیل و به همراه طرح توجیهی ارسال شود. بررسی فرم تقاضای شما برای تأسیس آموزشگاه آنلاین زبان، در حدود یک هفته طول خواهد کشید.

در صورتی که در بررسی‌های اولیه تقاضای شما برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان رد شود، این موضوع توسط مرکز و به صورت کتبی به شما اعلام خواهد شد.

· انتخاب محل راه‌اندازی آموزشگاه زبان

در صورتی که موافقت نامه اصولی برای شما صادر شد، مؤسس آموزشگاه موظف است در مدت حداکثر 6 ماه، نسبت به معرفی فضای آموزشگاه، مشخصات وب‌سایت، فهرست تجهیزات آموزشی، فهرست تجهیزات الکترونیکی، محتوای الکترونیکی و سامانه مدیریت یادگیری اقدام کند و مدارک لازم را به سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای ارسال کند.

· انجام کارشناسی تجهیزات آموزشگاه مجازی زبان

بعد از این که مدارک و مستندات خود را به سازمان فنی و حرفه‌ای تحویل دادید، کارشناسانی از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای، برای بازدید و بررسی فضا و تجهیزات آموزشگاه می‌آیند، گزارش‌هایی را تهیه می‌کنند و به سازمان ارسال خواهند کرد.

این کارشناسان؛ تجهیزات، مشخصات پایگاه اینترنتی، محتوای الکترونیکی و تطابق آن با استاندارهای سازمان را بررسی می‌کنند و یک ماه بعد تائیدیه آن را اعلام خواهند کرد. در برخی از موارد ممکن است کارشناسان، نواقصی را تشخیص دهند. در این گونه موارد موسس و متقاضی باید در مدت 2 ماه این نواقص را تکمیل کنند و دوباره به سازمان ارسال کنند.

در صورتی که تجهیزات و اعضای معرفی شده توسط موسس، مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای باشند، مجوز تأسیس آموزشگاه مجازی زبان ارسال خواهد شد. همچنین در صورتی که این اعضا توسط سازمان تأیید نشوند، 6 ماه فرصت خواهید داشت تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنید.

راه اندازی سریع آموزشگاه مجازی زبان با نرم افزار لیمس

سخت افزار لازم برای راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان

یکی از موارد بسیار مهمی که برای راه اندازی آموزش مجازی مورد نیاز است، تجهیزات و سخت افزارهای مورد نیاز است. همان‌طور که گفته شد، یکی از مراحل دریافت مجوز برای راه اندازی آموزش مجازی، این است که کارشناسانی از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای برای بررسی تجهیزات و سخت افزارهای شما ارسال خواهند شد.

سرورها، پهنای باند مورد نیاز، امکانات حفاظتی و امنیتی سرورها، از جمله مهم‌ترین سخت افزارهای مورد نیاز برای تأسیس آموزشگاه آنلاین زبان هستند. لیمس با طراحی سایت و اپلیکیشن برای آموزشگاه‌های زبانو اختصاص سرورهای پر قدرت به آموزشگاه، این مرحله را برای آموزشگاه‌ها اجرا می‌کند.

نرم افزارهای لازم برای راه اندازی آموزشگاه مجازی زبان

توجه داشته باشید که برای راه اندازی بهترین سامانه آموزش مجازی، به سخت افزار و نرم افزار در کنار هم نیاز داریم. نرم افزارهای آموزش مجازی یا LMS، نرم افزار حسابداری، نرم افزارهای برنامه‌ریزی کلاس‌ها و مدیریت آن‌ها است. خوشبختانه به‌تازگی نرم‌افزارهایی مانند نرم افزار لیمس (LIMS) به بازار عرضه شده‌ است که تمام این نیازها تنها در یک نرم افزار قابل مدیریت و اجرا است. این نرم‌افزارهای جامع مدیریت آموزشگاه زبان، کار مدیریت آموزشگاه و برگزاری کلاس آنلاین را ساده کرده‌اند.

· ویژگی نرم افزار مناسب برای آموزشگاه آنلاین زبان

نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، ابزاری است که از آن برای مدیریت جامع و یکپارچه‌ی آموزشگاه استفاده می‌کنند. پیش از فراگیرشدن آموزش آنلاین و مجازی، اگر نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، امور مالی، آموزشی و اداری آموزشگاه را مدیریت می‌کرد و گزارشاتی از وضعیت آموزشگاه در اختیار قرار می‌داد؛ یک نرم‌افزار جامع و کامل به حساب می‌آمد. اما امروز با وجود اهمیت آموزش آنلاین و مجازی، لازم است که این نرم‌افزار بستر آموزش آنلاین را فراهم کند. همچنین برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت برگزاری کلاس‌های آنلاین را انجام دهد. همین نیازها و ضرورت‌ها باعث شده است که یافتن نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان به امری مهم تبدیل شده است.

برای این که بتوانید از میان نرم افزارهای مختلف آموزش آنلاین، بهترین نرم افزار را انتخاب کنید، بهتر است با ویژگی‌های بهترین نرم افزار آموزش مجازی آشنا شوید.

ویژگی بهترین نرم افزار آموزشگاه مجازی زبان

دسترسی ساده کاربر و تجربه کاربری عالیایجاد حساب کاربری شخصی برای هر کاربر و تنظیم میزان دسترسی‌هاامکان ارتباط آسان کاربران با مدرسین یا پرسنلاطلاع‌رسانی اخبار آموزشگاهامکان برگزاری آزمون آنلاینصدور فیش حقوقی پرسنلحضور و غیاب پرسنل و زبان‌آموزان

وجود امکانات بیشتر در نرم‌افزار، کارآیی نرم افزار را در برگزاری کلاس آنلاین مجازی افزایش پیدا کند.

5 نرم افزار آموزش مجازی و آنلاین زبان

وجود تعداد بالای نرم افزارهای آموزش مجازی، انتخاب را برای افراد دشوار کرده و موجب سردرگمی آن‌ها در انتخاب یک نرم افزار مناسب برای آموزش مجازی شده است.

از همین رو در ادامه به بررسی و معرفی پنج مورد از بهترین نرم افزار آموزش مجازی زبان خواهیم پرداخت، تا اگر به دنبال مجازی کردن آموزشگاه زبان خود هستید، انتخاب مناسبی داشته باشید:

· نرم افزار لیمس

نرم افزار لیمس به عنوان یکی از بهترین سامانه آموزش مجازی زبان به شمار می‌آید. این نرم افزار با ویژگی‌های اختصاصی خود توانسته بهترین فضا را برای یادگیری زبان، برای زبان آموزان فراهم کند. مزیت مهم این نرم‌افزار این است که با استفاده از لیمس، هر دو نرم‌افزار پر قدرت بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت را در دسترس خواهید داشت. همچنین لیمس امکانات ویژه و اختصاصی برای آموزشگاه‌های زبان را در این نرم‌افزارها اعمال کرده است. برخی از امکانات اختصاصی این نرم افزار عبارت‌اند از:

دسترسی به امکانات آموزشگاه بدون محدودیت زمانی و مکانینوبت دهی آنلاین برای آزمون تعیین سطحامکان انتخاب برای آزمون تعیین سطح حضوری یا آنلاینبرگزاری آزمون آنلاین و شفاهی تعیین سطحثبت نام کاملا آنلاینمشاهده تکالیف و نمراتیادآوری آزم‍ون‌هادسترسی به ویدئوی کلاس‌‎های آنلاینامکان برگزاری و شرکت در کلاس آنلاینامکان بارگذاری تکالیف به صورت‌های مختلف؛ ویدئویی، صوت، متن یا عکسمشاهده نمودار رشد و افت تحصیلیارسال پیامک نمرات پایانیبرگزاری کوئیز و آزمون آنلاینامکان ثبت نام در دوره‌های آفلاین (به صورت رایگان یا با هزینه)امکان گفت و گوی آنلاین با اساتیدپرداخت آنلاین هزینه‌هاهشدار بدهی‌ها و قسط‌های عقب افتادهمشاهده تاریخچه پرداخت‌هاصدور خودکار فیش حقوقینظارت و مدیریت آموزشگاه هر زمان و هر جایی که باشیدو بسیاری از امکانات دیگر

نرم افزار لیمس با ایجاد فضای اختصاصی برای هر آموزشگاه باعث شده تا کلاس‌های آنلاین با تعامل بیشتری از طرف زبان‌آموزان و اساتید برگزار شود و در نتیجه کلاس‌ها بازخورد بیشتری داشته باشند. همچنین در این نرم افزار هر کاربر یک اکانت اختصاصی برای خود دارد و بعد از نوشتن نام و رمز عبور به سامانه وارد می‌شود.

لیمس، تمام امکانات لازم برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان و مدیریت آن را در یک نرم‌افزار و در مدت هفت روز آماده می‌کند. همچنین با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی برای آموزشگاه زبان شما، به برندسازی و رشد بیشتر آموزشگاه کمک می‌کند.

راه اندازی سریع آموزشگاه مجازی زبان با نرم افزار لیمس

· نرم افزار ZOOM

این نرم افزار یکی از نرم افزارهای موجود برای برگزاری کلاس‌ها آنلاین است. نرم افزار زوم، به گروه‌های آموزشی مختلف کمک می‌کند تا بتوانند کلاس‌های خود را در یک محیط امن برگزار کنند. این نرم افزار امکان برگزاری جلسات ویدئویی، صوتی، وبینار و چت را برای شما فراهم خواهد آورد. این نرم افزار را می‌توان یکی از نرم افزارهای پیشرو در زمینه برگزاری کلاس‌های آنلاین معرفی کرد.

· نرم افزار Adobe Connect

یکی دیگر از نرم افزارهای موجود برای آموزش مجازی، نرم افزار Adobe Connect است. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار وبینارها و جلسات خود را برگزار کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. برخلاف بیشتر نرم‌افزارهای کلاس آنلاین، در این نرم افزار عدم توسعه پذیری وجود ندارد.

امکان گروه بندی کلاس، امکان برگزاری آزمون آنلاین، امکان چت با سایر حاضرین در کلاس و قابلیت مجتمع شدن با سیستم‌های احراز هویت پیشرفته، از جمله امکانات و ویژگی‌های این نرم افزار آموزش مجازی است.

· نرم افزار Panopto

این نرم افزار یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های ویدئویی برای آموزش، تعلیم و ارائه است. بسیاری از شرکت‌ها برای برگزاری جلسات ویدئویی خود از این برنامه استفاده می‌کنند. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و دردسر چندانی ندارد.

جالب است بدانید این نرم افزار از سال ۲۰۰۷ در اختیار دانشگاه‌ها و کسب‌و‌کارها قرار دارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند کارایی خود را افزایش دهند و کنفرانس‌های خود را از این طریق برگزار کنند.

· نرم افزار Schoology

این نرم افزار بیش از یک دهه است که مورد استفاده گروه‌های آموزشی مختلفی قرار گرفته است. این نرم افزار محیطی را فراهم می‌کند که در آن مدرس بتواند با استفاده از ابزار آموزشی شخصی خود آموزش خود را تکمیل کند. همچنین این نرم افزار کمک می‌کند تا بتوانید با مخاطبان خود به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.

این نرم افزار کیفیت و دسترسی خوبی را در اختیار مدرسین قرار می‌دهد تا بتوانند به تدریس مجازی زبان بپردازند و به‌راحتی با زبان آموزان خود تعامل داشته باشند.

تأسیس آموزشگاه مجازی زبان؛ راهی برای همسو شدن با تکنولوژی

پیشرفت تکنولوژی، گسترش استفاده از ابزارهای الکترونیکی و گسترش اینترنت، باعث آنلاین شدن بسیاری از مشاغل شده است. در این میان حوزه آموزش نیز از این پیشرفت مستثنی نیست. در همین راستا بسیاری از آموزش‌ها به صورت آنلاین و مجازی انجام می‌شود.

وجود مشغله‌های کاری، ترافیک، سختی‌های کلاس‌های حضوری، شیوع ویروس کرونا و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده تا افراد آموزش آنلاین را به آموزش حضوری ترجیح دهند و از این نوع آموزش استفاده کنند. بنابراین راه‌اندازی آموزش مجازی زبان در اموزشگاه یکی از بهترین راه‌ها برای این است که بتوانید مخاطبان بیشتری را جلب کنید.

در این مطلب تمام آنچه را که برای راه اندازی آموزش مجازی زبان لازم داشتید را در اختیارتان قرار دادیم. با معرفی بهترین سامانه آموزش مجازی به شما کمک کردیم تا بتوانید بهترین خدمات را به زبان‌آموزان آموزشگاه زبان خود ارائه کنید و در نتیجه رضایت آنان را افزایش دهید. لیمس به عنوان بهترین نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، مدیریتی یکپارچه همراه با یک LMS اختصاصی شده برای آموزش مجازی زبان ارائه کرده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت لیمس و تماس با کارشناسان، آموزشگاه زبان خود را هوشمند بسازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403