آمریکا در بحران کرونا؛ تقاضای کمک فرمانداران از گارد ملی


آمریکا در بحران کرونا؛ تقاضای کمک فرمانداران از گارد ملی

 آمریکا در آستانه سال نو میلادی 2022 بار دیگر رکورد میانگین روزانه مبتلایان به کرونا را شکست و ایالت های این کشور شاهد بالاترین تعداد موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی شده بطوری که برخی فرمانداران از گارد ملی آمریکا کمک خواسته اند.

به گزارش سی ان ان، طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، یک روز پس از گزارش بالاترین میانگین روزانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، آمریکا با میانگین ۳۵۵ هزار و ۹۰۰ ابتلا به این ویروس در هفته گذشته، رکورد موارد ابتلا به کرونا را در روز گذشته شکست.
بر اساس آماراعلام شده، حدود نیم میلیون نفر در این کشور در روز چهارشنبه به کرونا مبتلا شدند که دو برابر بیشتر از بالاترین موارد ابتلای روزانه به کرونا در فصل زمستان سال گذشته است.
ایالت های آمریکا اکنون شاهد بالاترین تعداد موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی هستند. برخی از فرمانداران آمریکایی از گارد ملی آمریکا کمک خواسته اند.
دفتر فرمانداری نیویورک اعلام کرد که روز پنجشنبه بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به این ویروس در نیویورک به ثبت رسیده است. این یک رکورد تازه در ابتلا به کرونا در نیویورک است. همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در نیویورک به ۸ هزار نفر رسیده است که افزایش ۸ درصدی نسبت به روز قبل است. نرخ بستری از روز دوشنبه در نیویورک حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
موج جدید سویه اومیکرون کرونا در سراسر آمریکا در حال گسترش بوده و موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان را به سطوح بی سابقه ای رسانده و زندگی روزمره را دوباره تحت تاثیر قرار داده است. کارشناسان هشدار می دهند که هنوز هفته ها برای عبور از این موج زمان نیاز است.

آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به شبکه سی ان بی سی گفت که با توجه به وسعت آمریکا و تنوع واکسینه شده ها و واکسینه نشده ها احتمالاً بیش از چند هفته یا تا پایان ژانویه تا رسیدن به اوج شیوع کرونا زمان نیاز خواهد داشت.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، تقریباً ۶۲ درصد از جمعیت آمریکا کاملاً واکسینه شده اند. در همین حال حدود ۳۳ درصد از بزرگسالان کاملا واکسینه شده دز سوم خود را دریافت کرده اند که به گفته کارشناسان برای محافظت در برابر بیماری های شدید ناشی از سویه های مختلف بسیار مهم است.
ثبت بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز پنجشنبه در نیویورک در حالی است که "بیل دبلاسیو" (Bill de Blasio) شهردار فعلی نیویورک که تا ساعاتی دیگر دوره ریاستش بر شهرداری این کلان شهرآمریکا پایان می یابد، مراسم جشن سال نو میلادی را در "تایمز اسکوئر" نیویورک برگزار کرده است.
شهردار فعلی نیویورک می گوید که می‌خواهیم نشان دهیم در حال حرکت به جلو هستیم و به دنیا نشان دهیم که شهر نیویورک در حال مبارزه با کرونا است.

"اریک آدامز" (Eric Adams) شهردار جدید دموکرات و دومین شهردار سیاهپوست شهر نیویورک خواهد بود که به زودی سوگند یاد خواهد کرد.
سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا، برگزاری جشن و میهمانی در تایمز اسکوئر ممنوع شده بود. مقامات این شهر در سال جاری نیز اعلام کرده بودند که برنامه‌های جشن سال نو با جمعیت کمتر و ارائه گواهی واکسیناسیون برگزار خواهد شد.
در حالی که شهرهایی مانند آتلانتا جشن‌های شب سال نو را لغو کرده‌اند، شهردار فعلی نیویورک مدعی است که نرخ بالای واکسیناسیون کرونا در شهر نیویورک امکان پذیرایی از جمعیت دارای ماسک و با حفظ فاصله اجتماعی برای تماشای برنامه سال نو را ممکن می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!