هشدار قرمز هواشناسی درباره بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل


هشدار قرمز هواشناسی درباره بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل

فردا (12 دی ماه) بارش شدید باران و تداوم آن همراه با وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در چهار استان جنوب کشور و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: فردا (۱۲ دی ماه) بارش شدید باران و تداوم آن همراه با وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری، امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، جاری شدن رواناب، اختلال درتردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی می‌توان اشاره کرد.

سامان هواشناسی نسبت به اجتناب از توقف، تردد و جمع‌آوری تجهیزات در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از سفر و تردد در جاده‌ها، عدم تردد در خیابان‌های واقع شده در مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها، پاکسازی آبروهای منازل، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی راهداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی توصیه می‌کند.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق