نگاهی به فیلم «سانسور» (Censor)


نگاهی به فیلم «سانسور» (Censor)

این فیلم ماجرای یک سانسورچی فیلم است که احساس می‌کند یکی از فیلم‌های ترسناکی که برایش فرستاده‌اند، در واقع روایت بخش‌هایی از زندگی اوست.

فرارو- انید (با بازی نیام آلگار) در هیات طبقه‌بندی فیلم‌های بریتانیا کار می‌کند. به خاطر شغلش او همیشه باید فیلم‌های ترسناک زیادی را تماشا کند. با اینکه همه او را به عنوان یک آدم سختگیر در رتبه‌بندی فیلم‌ها می‌شناسند، اما یک کارگردان فیلم‌های ترسناک از او می‌خواهد که مسئولیت رتبه‌بندی فیلمش را به عهده بگیرد. وقتی انید مشغول تماشای فیلم است، متوجه می‌شود که جزئیاتی در فیلم وجود دارد که خیلی شبیه ماجرای گم شدن خواهر او (نینا) در کودکی است. با اینکه پدر و مادر انید معتقدند که نینا مرده، اما او سعی می‌کند فیلم را عمیق‌تر بفهمد، چون فکر می‌کند خواهرش ممکن است زنده باشد و در دام یک صنعت تاریک گرفتار شده باشد.

به گزارش فرارو؛ فیلم «سانسور» یک فیلم ترسناک روانشناختی است که پرانو بیلی باند آن را به عنوان اولین فیلم بلند خود کارگردانی کرده است. ماجرای فیلم در اوایل دهۀ ۱۹۸۰ می‌گذرد. طراحی صحنه و لباس‌ها و حتی نوع فیلمبرداری و شیوۀ تدوین دقیقا شبیه به همان دوران به نظر می‌رسند. یک فضای ترسناک و رازآمیز هم به نحوی عالی در فیلم جریان دارد که همه چیز را زیباتر کرده و در عین حال بیننده را پریشان هم می‌کند.

این فیلم واقعا تماشایی است و نشان می‌دهد که درگیری‌ها و وسواس‌های ذهنی می‌توانند آدم را به چه جا‌های ناخوشایندی بکشانند. با اینکه مدت زمان فیلم کوتاه است، اما همه چیز به خوبی و به طور کامل ارائه شده است؛ جلوه‌های بصری تاثیرگذار و داستانی جذاب و گیرا در کنار بازی درخشان آلگار. در سراسر فیلم چرخش‌هایی ناگهانی وجود دارد که بیننده را دائما درگیر و هیجان‌زده نگه می‌دارد. همه چیز به درستی در جای خودش قرار داده شده تا یک پایان شوکه‌کننده اتفاق بیافتد. این فیلمی است که حتی بعد از تمام شدنش، حتما به آن فکر خواهید کرد.
کارگردان: پرانو بیلی باند (Prano Bailey-Bond). فیلمنامه‌نویس: آنتونی فلچر (Anthony Fletcher)؛ پرانو بیلی باند. بازیگران: نیام آلگار (Niamh Algar)، مایکل اسمایلی (Michael Smiley)، نیکولاس بارنز (Nicholas Burns) و دیگران. امتیاز: ۶.۰/۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید