معاون هواشناسی: بارش های گسترده از اواخر روز جاری آغاز می‌‎شود


معاون هواشناسی: بارش های گسترده از اواخر روز جاری آغاز می‌‎شود

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: بارش های گسترده از اواخر روز جاری با ورود یک موج بارشی جدید در سراسر این استان آغاز خواهد شد.

کیانوش عارفی روز شنبه در این خصوص در گفت وگوبا ایرنا افزود: براساس پیش یبنی‌ها این بارش‌ها شدت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و سبب آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در سطح هرمزگان، به ویژه در برخی نقاط غربی، مرکزی و شرقی این استان قابل ملاحظه پیش بینی شده است و با توجه به احتمال وقوع سیلاب در روزهای یاد شده توصیه می شود افراد از قرارگیری در حریم رودخانه ها و صعود به ارتفاع‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی تا ظهر روز سه‌شنبه در مناطق شرقی هرمزگان تاثیر گذار خواهد ماند و به تدریج از این استان خارج خواهد شد.

بنا به گفته معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، فعالیت سامانه ی بارشی در روز جاری در برخی نقاط این استان تداوم خواهد داشت و در برخی نقاط استان و مناطق دریایی در ساعت‌هایی انتظار رگباری شدن بارش ها را باید داشت.

عارفی عنوان کرد: دریا طی امروز متلاطم است که توصیه می شود شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند و در روزهای یکشنبه و دوشنبه هم در هنگام فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید در مناطق دریایی سبب مواج شدن دریا و ناایمن شدن ترددهای دریایی خواهد شد.

وی یادآور شد: توصیه می شود تمهیدهای لازم در همه بندرهای هرمزگان انجام شود و از لحاظ دمایی با توجه به تاثیر موج بارشی و ابرناکی آسمان، کاهش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: مجموع بارش ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک هرمزگان از شروع فعالیت سامانه بارشی در هشتم دی ماه تا ساعت ۰۶:۳۰ یازدهم دی ماه در سردشت بشاگرد ۴۲و ۹ دهم میلی‌متر، میناب ۳۴و سه دهم، رودان ۳۳ و چهار دهم، بندرلنگه ۳۰ و یک دهم، بستک ۲۵ و پنج دهم، لاوان ۱۶ و چهار دهم، پارسیان ۱۶ و ۲ دهم، ابوموسی ۱۳ و ۲ دهم، جاسک ۹ و ۹ دهم، سیریک ۹ و هفت دهم، بندرعباس ۶ و هشت دهم، سیری پنج و هفت دهم، حاجی آباد چهار و ۶ دهم، قشم دریایی چهار و ۶ دهم، خمیر سه و ۶ دهم، قشم فرودگاهی ۲ و هفت دهم و کیش یک میلی‌متر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...