امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید/ دسترسی بنگاه‌ها به منابع مالی افزایش می‌یابد


امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید/ دسترسی بنگاه‌ها به منابع مالی افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم تفاهم‌نامه اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای میان بانک مرکزی، وزارت صمت و بانک‌ها، صبح امروز در بانک مرکزی با حضور علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌های مسکن، ملت، صنعت و معدن، تجارت، صادرات و پارسیان برگزار شد.در این مراسم...

امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید/ دسترسی بنگاه‌ها به منابع مالی افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم تفاهم‌نامه اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای میان بانک مرکزی، وزارت صمت و بانک‌ها، صبح امروز در بانک مرکزی با حضور علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌های مسکن، ملت، صنعت و معدن، تجارت، صادرات و پارسیان برگزار شد.

در این مراسم صالح آبادی اظهارداشت: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای هم نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها به نسبت وضع موجود قطعا کمتر می‌شود و هم فشار روی سیستم بانکی برای تامین نقدینگی کمتر کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اثر این طرح بر سیستم بانکی بهبود ترازنامه و کاهش نیاز بانک‌ها به نقدینگی است، افزود: با اجرای این طرح بانک‌ها به‌جای تمرکز صرف بر تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از ابزار‌های اعتباری برای تامین مالی استفاده می‌کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: سیاست هدایت منابع و اعتبارات به سمت بخش مولد یکی از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی است که تامین مالی زنجیره‌های مصداق این امر است.

صالح آبادی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در ۷ بانک عامل صنعت و معدن، صادرات، ملی، ملت، تجارت، پارسیان و مسکن آغاز خواهد شد، گفت: تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای در زنجیره فلزات، خودرو، ساختمان، لوازم خانگی، صنایع غذایی، محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات فعال خواهد شد و سپس به‌مرور به صنایع دیگر نیز تعمیم خواهد یافت.

وی کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها را به عنوان یکی دیگر از آثار اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح در ۷ بانک عامل به صورت کامل فراهم شده و با امضای این تفاهم‌نامه، صورت حساب الکترونیکی از سامانه جامع تجارت دریافت خواهد شد.

در ادامه این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای باعث افزایش ۳۰ درصدی دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع مالی خواهد شد.

وزیر اقتصاد هم با بیان اینکه کاهش هزینه و ساماندهی تامین مالی تولید یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم است، افزود: امیدواریم اجرای تامین مالی زنجیره‌ای یکی از حلقه‌های مقاوم سازی اقتصاد کشور باشد.

به گزارش فارس، در پایان این نشست تفاهم‌نامه اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای به امضای بین وزارت صنعت و ۷ بانک عامل به امضاء رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس