دنده معکوس بیت‌کوین با آغاز سال 2022


دنده معکوس بیت‌کوین با آغاز سال 2022

عصر اعتبار- یک کارشناس با اشاره به کاهش پنج درصدی بیت‌کوین، گفت: قیمت بیت‌کوین در آخرین شب سال 2021 با کاهش مواجه شد و قیمت آلت‌کوین‌ها را هم با خود به پایین کشید و باعث شد ارزش بازار کل رمزارزها بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احسان عاشوری اظهار کرد: بیت‌کوین که در روز 31 دسامبر، تنها چند ساعت قبل از ریزش، توانسته بود تا 48٫500 دلار هم بالا برود و همه را به روزهای ابتدایی سال 2022 کمی امیدوار کند، حدود 5 درصد سقوط کرد و تا محدوده 45٫900 دلار پایین آمد. همین کاهش پنج درصدی کافی بود تا ارزش بازار کل رمزارزها بیش از 100 میلیادر دلار کاهش یابد و از 2٫4 تریلیون دلار به 2٫27 تریلیون دلار برسد.

وی با بیان اینکه آلت‌کوین‌ها هم به دنبال سقوط بیت‌کوین دچار کاهش قیمت شدند، افزود: اتریوم، بایننس‌کوین و سولانا هر کدام بیش از دو درصد نزول کردند و حتی کاردانو سقوط بیشتری را تجربه کرد تا چهار درصد کاهش قیمت پیدا کرد. اصلاح قیمت اخیر بیت‌کوین بیشتر به دلیل به‌اصطلاح گردشگران رمزارزی بود که در تابستان وارد بازار شدند. از طرفی هولدرهای قدیمی بیت‌کوین از اواخر دسامبر درحال فروش بی‌سابقه بیت‌کوین‌های خود هستند. البته در برخی از صرافی‌ها مانند کوین‌بیس، هرچه به آخر سال نزدیک‌تر می‌شدیم، حجم خرید به‌طور قابل توجهی در حال افزایش بود.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی ادامه داد: اگر کمی زاویه دیدمان به بازار بیت‌کوین را وسیع‌تر کنیم و قیمت پایانی سال 2021 را با قیمت ابتدایی آن مقایسه کنیم، می‌بینیم که در این مدت زمان رشد بیت‌کوین تقریبا 60 درصد بوده است. اگرچه این رشد را می‌توان قابل قبول و حتی فوق‌العاده دانست، اما با آنچه تحلیل‌گران در ابتدای سال پیش‌بینی می‌کردند فاصله دارد. هرچند با اینکه بیت‌کوین در سال 2021 به قیمت 100 هزار دلاری، یعنی قیمتی که ابتدای سال پیش‌بینی می‌شد، نزدیک هم نشد، اما توانست توجه سرمایه‌گذاران بلندمدت بسیاری را به خود جلب کند.

عاشوری خاطرنشان کرد: بازار رمزارزها در سال 2021 علاوه بر هولدرهای بلندمدت، شاهد سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگی از جمله تسلا و مایکرواستراتژی بودند. درآمد خالص از صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزها در این سال از مرز 9٫3 میلیارد دلار هم فراتر رفت که تقریبا دو سوم از این صندوق‌ها متعلق به بیت‌کوین بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت