امام جمعه سرپل‌ذهاب: احیای مساجد یکی از برکات انقلاب اسلامی است


امام جمعه سرپل‌ذهاب: احیای مساجد یکی از برکات انقلاب اسلامی است

قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی فراهم کردن بستر و شرایط برای احیا و آباد کردن مساجد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» روز شنبه در مراسم بهره برداری از مسجد قادر الحسینی اهل سنت سرپل‌ذهاب، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهدیم در سراسر کشور بدون اینکه حاکمیت نظام یک نگاه دوگانه ای نسبت به مذاهب داشته باشد چه برادران اهل سنت و چه برادران تشیع ما در هر نقطه‌ای می‌توانند در محافل و مجالس مذهبی خودشان شرکت کنند و نماز جمعه و جماعت برگزار کنند، بدون اینکه یک ناامنی را احساس کنند و مشکلی بر سر راه آنان باشد.

وی اظهار داشت: نمونه این مناطق، شهرستان سرپل ذهاب است که در روزهای جمعه و در نمازهای جماعات در شهر و روستا همه مردم مذاهب اسلامی بدون هیچ دغدغه‌ای برنامه‌های مذهبی و نمازهای جماعت خودشان را دارند و این از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه بزرگان اهل تشیع و اهل تسنن در کنار هم در یک جبهه پشت سر رهبری به عنوان رهبران فکری، جامعه را هدایت می‌کنند، گفت: در بسیاری از کشورهای اطراف ما درگیری و ناامنی هست ولی در درون کشورمان هیچ گونه نا امنی نداریم که به خاطر بصیرت و هوشیاری و آگاهی علمای مذاهب هست.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: امروز استکبار و جبهه کفر و کسانی که به دنبال تضعیف اسلام هستند برنامه ریزی دارند و بر اساس این ۲ استراتژی پیش می‌روند که هم بزرگان و صاحب نظران و متفکران باید هوشیار باشند و هم جوانان و نخبگان و مردم ما باید با هوشیاری و بصیرت تمام اجازه ندهند دشمن به اهداف خودش برسد.

وی عنوان کرد: برنامه اول دشمن این است که اعتقادات دینی ما را به نوعی استحاله کند و امروز در اتاق فکرهای کشورهای مستکبر و سرویس‌های جاسوسی در نقاط مختلف با استفاده از ابزارهای مختلف در منطقه به دنبال این هستند که جوان شیعه و جوان اهل سنت که معتقد به اسلام ناب هستند، اعتقادات اصلی آنها را از بین ببرند و با تهاجمات فرهنگی که امروز از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت ۲۴ ساعته دارند به دنبال از بین بردن تفکرات مذهبی و دینی ملت مسلمان هستند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز در ادامه این مراسم گفت: مسجد قادر الحسینی اهل سنت سرپل‌ذهاب که در زلزله سال ۱۳۹۶ آسیب دیده بود بازسازی شده و امروز مورد افتتاح قرار گرفت تا همچون گذشته محلی برای برگزاری نمازهای یومیه، برنامه های فرهنگی مذهبی با محوریت ایجاد وحدت و انسجام با دیگر مذاهب در شهرستان نیز باشد.

ماموستا مُلا «رشید ثنایی» افزود: عبادت و یاد خدا موضوعی است که پیروان همۀ ادیان و مذاهب را گرد هم جمع می کند و بنابر توصیۀ اکید قرآن باید وجه مشترک همه انسان هایی که دین را به عنوان راهنمای زندگی پذیرفته اند، باشد.

وی گفت: مساجد مهمترین پایگاه سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و دینی در نهضت عاشورایی حضرت امام خمینی (ره) و سنگر اجتماعات عظیم رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و امروز نیز سنگری بزرگ برای حل مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و پایگاهی عظیم برای مقابله با ترفندها و توطئه های شوم دشمنان و ایادی استکبار به شمار می رود.

وی تاکید کرد: این است که بزرگان دین و صاحب‌نظران و متفکران و آگاهی مردم نباید این اجازه را به دست دشمن بدهد که به اهداف خاص خودشان برسند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی