تکذیب شایعه گرانی نان در اصفهان


تکذیب شایعه گرانی نان در اصفهان

نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان، گرانی دوباره قیمت نان در سال جاری را رد کرد و گفت: افزایش قیمت نان به طور معمول از ابتدای هر سال براساس آیتم‌های مشخص اعمال می‌شود.

محمدرضا خواجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر افزایش دوباره قیمت نان در اصفهان، اظهار کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و امسال دیگر افزایش قیمت نان نخواهیم داشت.

وی افزود: مطابق مصوبه شورای اقتصاد نرخ نان، صبح فروردین هر سال متناسب با تورم سالیانه، افزایش قیمت انرژی، بیمه و دستمزد کارگر مشخص و افزایش می‌یابد.

نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان با بیان اینکه از ابتدای مرداد امسال نرخ نان حدود ۳۰ درصد افزایش یافت، تأکید کرد: نرخ جدید نان برای سال ۱۴۰۱ متناسب با آیتم‌های یاد شده و همچنین تصمیم دولت درباره گندم آرد و نان مشخص می‌شود.

وی گفت: افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها به این دلیل است که هنوز قیمت نان در آن مناطق در سال ۱۴۰۰ تغییر نکرده است.

خواجه درباره کیفیت پایین نان، توضیح داد: آموزش پخت نان را در کشور فعال کرده‌ام که اکنون نیز به دلیل کرونا، این آموزش‌ها غیرحضوری است تا کیفیت نان بیش از این کاهش پیدا نیابد.

وی افزود: به دلیل اینکه عموما در کل کشور گندم ۶ ماه از سال قوی و ۶ ماه ضعیف است، شاهد نوسان کیفیت نان هستیم که این امری طبیعی است.

نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان اضافه کرد: در ۶ ماه نخست سال ۷ میلیون گندم داخلی ضعیف داشتیم که ناچار به استفاده زیاد از نمک هستیم، اما اکنون حدود ۸ میلیون گندم وارداتی داریم که ناچاریم به آن نمک اضافه نکنیم.

وی گفت: ۵۰ درصد کیفیت نان مربوط به نوع گندم، ۳۰ درصد نانوا و ۲۰ درصد مربوط به تنور و تجهیزات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی