مانور طرح نظارتی ویژه کالاهای اساسی در مشهد اجرا شد


مانور طرح نظارتی ویژه کالاهای اساسی در مشهد اجرا شد

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: در راستای طرح انتزاع وظایف ابلاغی محصولات کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی، طرح نظارتی کالاهای اساسی در دستور کار قرار گرفت که تیم‌های نظارت بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در قالب تیم‌های دو نفره با همکاری بسیج اصناف در سطح شهرستان اعزام شدند.

سید علی اکبر نصری در این خصوص اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر تمامی محصولات کشاورزی، کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی ،پروتئین، لبنیات ، خوراک دام، کود شیمیایی و... بر اساس قانون انتزاع در زنجیره تولید تا مصرف به جهاد کشاوری واگذار شده است.

وی افزود: کارشناسان نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد و بسیج اصناف در قالب گروه‌های نظارتی در سراسر شهرستان مشهد مشغول نظارت و بازرسی بر محصولات کشاورزی از تولید کننده، تا عمده و خرده فروش هستند تا کالاها با قیمت مطلوب و بر اساس درصد سود مجاز، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد: پیگیری، نظارت و بازرسی بر عملکرد مطلوب فروشندگان و تامین‌کنندگان مواد غذایی و... از سطح کلان تا خرد رسالت خطیری است که بر عهده این سازمان قرار گرفته که در چارچوب نظارت بر زنجیره به هم پیوسته امنیت غذایی شامل نظارت بر تولید، توزیع و مصرف است. به بیان دیگر کنترل و پایش مستمر زنجیره محصولات بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم تماما توسط بخش کشاورزی وبا بسیج همگانی مدیریت می‌شود.

نصری تصریح کرد: بی‌شک افرادی که در این طرح به‌کارگرفته شده‌اند نیازمند آموزش‌های لازم هستند تا به طور مطلوب بتوانند بر عرضه و توزیع کالاهای اساسی در بازار نظارت کنند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای هم در سطح وزارت فی مابین جهاد کشاورزی و بسیج اصناف منعقد شده تا از ظرفیت نیروهای بسیج در راستای نظارت بر بازار بهره گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، نصری گفت: امیدواریم است با توجه به دستور کار نظارت و بازرسی در هر بخش و حوزه‌ موجب کاهش تخلفات احتمالی نظیر احتکار، تقلب، کم فروشی وگرانفروشی شویم. هدف اصلی ما ایجاد آرامش بازار در تامین کالاهای اساسی، امنیت و تامین کالاهای مورد نیاز مردم است. از همشهریان عزیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر تخلفی در زمینه‌های اشاره شده مانند گذشته با شماره ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت کارکنان نظارت و بازرسی جهاد حضور یافته و به شکایات رسیدگی نمایند. نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام واطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق