رشد 44 درصدی فروش صنایع بورسی


رشد 44 درصدی فروش صنایع بورسی

ایران اکونومیست- مقایسه فروش صنایع بورسی در آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، حکایت از میانگین رشد 44 درصدی فروش این صنایع دارد.

رشد 44 درصدی فروش صنایع بورسی

تمامی صنایع بورسی در دوره آذرماه سال ۱۴۰۰ نسبت به آذرماه سال گذشته، افزایش در فروش را تجربه کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به آذر ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۶۵ هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده؛ این در حالیست که مجموع فروش این صنایع در دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۱۱۵ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان اعلام شده بود.

در این بین فروش گروه «ماشین آلات و تجهیزات» با ۳۳۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل، در صدر افزایش فروش صنایع بورسی قرار دارد. این گروه بورسی در آذرماه، مبلغ ۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان فروش داشته است.

به ترتیب گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» با ۸۷ درصد و «فلزات اساسی» با ۷۱ درصد در مقام‌های بعدی قرار دارند.

همچنین گروه «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» با ۲۰ درصد افزایش فروش در آذر ماه نسبت به مشابه سال قبل کمترین میزان افزایش فروش را در بین صنایع بورسی داشته است.

بنا بر این گزارش، گروه «فلزات اساسی» با ۴۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۴۹ میلیون تومان بیشترین فروش و گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» با ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان کمترین میزان فروش را در بین صنایع بورسی و در آذر ماه تجربه کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناشران بازار سرمایه، گروه «سایر صنایع» نیز در مدت زمان مذکور ۱۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد و ۹۰۳ میلیون تومان فروش داشته است.

یادآوری می‌شود، صنایع یادشده مشتمل بر محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تأمین اجتماعی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی، محصولات غذایی و اشامیدنی به‌جز قند و شکر، مخابرات، شرکت‌های چندرشته‌ای صنایع، سرمایه‌گذاری‌ها، خرده‌فروشی به‌استثنای وسائط نقیله موتوری و سایر صنایع می‌شوند.

خاطرنشان می‌شود؛ درآمد عمیاتی ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با کل سال ۱۳۹۹ در بخش فروش صنایع حاکی از رشد ۱۱۷ درصدی است.

رشد 44 درصدی فروش صنایع بورسی

سنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر