پیش بینی بیل گیتس برای سال 2022


پیش بینی بیل گیتس برای سال 2022

بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین، طی یک نامه که هر سال برای سال نو می‌نویسد، نتایج سال 2021 را خلاصه کرده و پیش بینی‌هایی برای سال 2022 ارائه کرد.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت پیش‌بینی‌های خود برای ۲۰۲۲ را در قالب یک نامه اعلام داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین، طی یک نامه که هر سال برای سال نو می‌نویسد، نتایج سال ۲۰۲۱ را خلاصه کرده و پیش بینی‌هایی برای سال ۲۰۲۲ ارائه کرد.

این میلیاردر اعتراف کرد که سال ۲۰۲۱ غیرعادی‌ترین و سخت‌ترین سال زندگی وی بوده است. گیتس می‌نویسد: اگر در سال ۲۰۲۰ هنوز دوره کوتاهی وجود داشت که همه چیز در آن نسبتاً خوب پیش می‌رفت، در سال ۲۰۲۱ ما از قبل وارد وضعیت یک همه گیری شده بودیم.

همه ما، هرکس به روش خود، مجبور بود خود را با زندگی "عادی جدید" تطبیق دهد. برای من، ۲۰۲۱ سالی بود که بیشتر در اینترنت سپری کردم.

گیتس در این نامه رویداد‌های مهمی را در سال گذشته به یاد آورد، مانند فرار ارتش ایالات متحده از افغانستان و وضعیت اضطراری به وجود آمده در اثر مسدود شدن کانال سوئز توسط یک کشتی باری که تقریباً کل اقتصاد جهان را به خطر انداخت.

گیتس در این نامه تنها به یک مورد شخصی اشاره کرد: طلاق از همسرش ملیندا.

گیتس می‌نویسد: ما به اداره بنیاد خیریه‌مان با هم ادامه می‌دهیم، اما انکار نمی‌کنم که این سال برای من یک سال غم‌انگیز شخصی بود.

اما در این نامه ۴ پیش بینی بیل گیتس برای سال ۲۰۲۲ وجود دارد:

ویروس کرونا

گیتس پیشتر پیش بینی کرده بود که بشریت بر کووید فائق خواهد آمد؛ یک سال پیش او نوشت که سال ۲۰۲۱ مطمئناً بهتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

اما سویه دلتا او را گیج کرد، افراد بیشتری در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان بر اثر کووید جان باختند. اما گیتس همچنان به بهترین‌ها اعتقاد دارد و پیش بینی می‌کند که بر مرحله حاد بیماری همه گیر سال آینده غلبه خواهد شد.

گیتس تصریح کرد: بله، سویه اومیکرون نگران کننده است. اما اکنون جهان برای مقابله با انواع جدید و تهاجمی‌تر ویروس کرونا بسیار بهتر از هر مرحله دیگری از همه‌گیری آماده است.

این میلیاردر انتظار دارد که کووید در سال ۲۰۲۲ بومی شود، یعنی به یک بیماری مشخص برای مناطق خاصی از کره زمین تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، او خاطرنشان می‌کند که بشریت فرصت‌های بسیار بیشتری برای ایجاد واکسن‌های به روز، در صورت نیاز، خواهد داشت.

کار‌های دفتری

فقط تنبل‌ها نگفتند که در طول همه‌گیری، بشریت قدم بزرگی به دنیای دیجیتال برداشت و در آنجا نیز باقی خواهد ماند. به این معنا که کنفرانس‌های ویدئویی و سفارش محصولات از طریق اینترنت مدت‌ها با ما همراه خواهند بود. اما بیل گیتس مطمئن است که این فقط نوک کوه یخ است.

او می‌نویسد: تکنولوژی‌هایی که ما استفاده می‌کنیم در طول زمان بهبود خواهند یافت. هرچه بیشتر از ابزار‌های دیجیتال استفاده کنیم، بیشتر می‌فهمیم که چگونه آن‌ها را بهبود دهیم. کمتر از ۱۰ سال طول خواهد کشید تا به طور کامل متوجه شویم که چگونه این همه گیری، فناوری دیجیتال را تغییر داده است.

مرز‌های مشخص بین مناطق کاری که زمانی از هم جدا شده بودند (اتاق جلسه، سفر کاری، یا یک گفتگوی معمولی در راهرو) در حال فروپاشی است. ما کار از خانه را شروع کردیم و با پایان همه گیری این وضعیت تغییر نخواهد کرد.

اما با در خانه نشستن از فرصت ارتباط با همکاران محروم می‌شویم. با این حال، این مشکل را می‌توان به سادگی حل کرد: تنها چیزی که نیاز داریم یک دوربین و یک صفحه نمایش دوم است که در آن تصاویر دوربین‌های همکاران پخش می‌شود.

با این حال، همه این‌ها تنها گامی به سوی توسعه کامل دنیای مجازی است. بیل گیتس مطمئن است که در ۲-۳ سال آینده، جلسات زوم فعلی به نوعی فراجهانی تبدیل خواهند شد.

تحصیلات

برخلاف ادارات، هنوز باید به مدارس بروید. اما این بدان معنا نیست که همه چیز مانند گذشته خواهد بود. ابزار‌های آموزش دیجیتال به طور فزاینده‌ای در فرآیند یادگیری نفوذ خواهند کرد.

معلم می‌تواند با چند کلیک ماوس ببیند که یک دانش آموز خاص در مورد چه موضوعاتی به کمک نیاز دارد. دانش‌آموزان تکالیف شخصی‌سازی‌شده‌تری دریافت می‌کنند که مناسب با سطح آن‌ها است.

پزشکی

پزشکی از راه دور قبلا وجود داشته است، اما در طول همه گیری، محبوبیت جدیدی به دست آورد. در دو سال گذشته، افراد بیشتری به جای مراجعه حضوری به یک کلینیک، یک مشاوره آنلاین را انتخاب می‌کنند.

اگر دستگاهی در خانه داشته باشید که بتواند فشار خون شما را بنا به درخواست پزشک اندازه گیری کند چه؟ اگر یک درمانگر بتواند به داده‌های ساعت هوشمند شما نگاه کند تا ببیند چگونه می‌خوابید و ضربان قلب شما چگونه است، چه؟

اگر آزمایش خون در نزدیکترین داروخانه انجام شود چه می‌شود؟ اگر بدون توجه به جایی که زندگی می‌کنید بتوانید تحت درمان باشید چه؟ به گفته گیتس، همه این‌ها در آینده نزدیک ممکن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی