احتمال عبادت پادشاه هفتم انگلستان در یک کلیسای قرون وسطایی!


تحقیقات فناوری پیشرفته در Borscough Priory یافته های جدیدی از آنچه در زیر محوطه قبلی این مکان وجود داشته است را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از lancs.live، یافته‌های تاریخی شگفت انگیز در محل باستانی صومعه قرون وسطایی سابق در لنکاویر نشان می‌دهد که ممکن است "هنری هفتم" در آنجا عبادت کرده باشد. این اطلاعات جدید هفته گذشته در جریان بررسی‌های باستان شناسی با تکنولوژی بالا در Borscough Priory توسط NW Heritage آشکار شد.

"بورسکو پریوری" که در ۱۱۹۰ تأسیس شد و در این منطقه بسیار تأثیرگذار بود و به راهبان آن اجازه داده شد تا در ۱۲۸۶ به لطف یک منشور سلطنتی توسط ادوارد ۱، یک بازار هفتگی در فضای باز در اورمسکرک برگزار کند. امروزه فقط دو ستون باستانی و یک سنگ مقبره روی زمین باقی مانده است و Burycough Priory در حال حاضر ساختمان درجه ۱ و بنای تاریخی باستانی انگلستان است.

احتمال عبادت پادشاه هفتم انگلستان در یک کلیسای قرون وسطایی!

حفاری بروملی در سال ۱۸۸۷ با هدف یافتن بقایایی از جمله مقبره‌های اشراف قرون وسطایی در محوطه، نقشه مفصلی از پایه‌های سایت و گزارش برخی از آثار با ارزش، تابوت و گنجینه‌ها انجام شد. بروملی در گزارش ۱۸۸۷ ردپای یک ساختمان زیبا به شکل صلیبی و شامل محوطه صومعه، سقف چوبی و سربی، صومعه خانه ها، بیمارستان جذامیان، حیاط متکدیان، محرابها، برج مرکزی، و" locutory" جایی که راهبان خاموش اجازه صحبت کردن داشتند را نشان داد.

به طرز عجیبی، آثار گرانبهای ثبت شده در سال ۱۸۸۷ مانند تابوت، درپوش تابوت، سنگ تراشی با ظرافت و قطعاتی از پنجره‌های رنگ آمیزی ناپدید شده اند. باستان شناسان می‌گویند یک نظریه احتمالی این است که آن‌ها پس از سال ۱۸۸۷ به موزه لیورپول منتقل و متعاقباً در زمان بمباران موزه در دوران رعد اسا لیورپول تخریب شدند.

احتمال عبادت پادشاه هفتم انگلستان در یک کلیسای قرون وسطایی!

در یک بررسی تخصصی ژئوفیزیک، مشاوران NW Heritage از رادار نفوذپذیر به زمین و توموگرافی مقاومت الکتریکی استفاده کردند تا نگاهی اجمالی به آنچه در زیر محوطه قبلی وجود دارد، ارائه دهند. اما این تحقیقات حیرت انگیز که می‌تواند تا پایان ماه اکتبر ادامه یابد، ممکن است برخی یافته‌های قبلی در مورد آنچه در زیر وجود دارد را لغو کند.

"بوریسکو پریوری" از حمایت اول ارل دربی، سر توماس استنلی که همسرش، مارگارت بوفورت (مادر هنری تودور) بود، برخوردار شده بود. با این حال، علی رغم حمایت‌های وی، تنها چند دهه پس از مرگ وی در دوران اصلاحات منحل شد. این انحلال به منزله یک تحول سیاسی و مذهبی بزرگ در زمان هنری هشتم تلقی شد؛ بنابراین عمارت کلیسا ناگهان یک شبه از هدف مذهبی و ثروت آن محروم شد و قبر‌های استانلی پس از انحلال به کلیسای اورمسکرک منتقل شد.

احتمال عبادت پادشاه هفتم انگلستان در یک کلیسای قرون وسطایی!

در پی این حادثه فاجعه بار، کلیسای مملو از گنجینه‌ها و بسیاری از سنگ‌های آن که بسیاری از آن‌ها به کلیسای اورمسکیرک فرستاده شدند، از بین رفت و تعدادی از سنگ‌ها برای بازیابی برج فعلی کلیسا بازیافت شدند. با این حال مورخان امروزی تمام دانش خود را در مورد اینکه بورسکو پریوری از حفاری باستان شناسی در سال ۱۸۸۷ توسط جیمز بروملی باستان شناس محلی انجام شده است، به کار گرفته اند.

اگر بعداً بورسکو پریوری درآمد بیشتری به هنری هشتم می‌داد، ممکن بود با وجود اصلاحات زنده بماند اکنون برج کلیسای اورمسکیرک وجود نداشت. "دات همچنین تاکید کرد که اگرچه ممکن است پادشاهان در آنجا قدم بزنند و عبادت کنند، اما بورسکو پریوری همچنین محل قربانی و استراحت افراد بیمار و مجروحان محلی در قرون وسطی بود.

پل شرمن ، رئیس سازمان در این باره گفت : "وقتی هنری هفتم برای اقامت در لاتوم هاوس آمد، احتمال دارد که او در بورسکو پریوری عبادت می‌کرد". دات برودب هاکس، مورخ مشهور وست لنکس، می‌گوید: "هنگامی که ساختمان تخریب شد، زنگ‌ها به کلیسای اورمسکیرک منتقل شدند و برخی از سنگ‌های قدیمی برای ساخت برج ناقوس استفاده شد.

پیشرفت در تجزیه و تحلیل علمی به این معنی است که می‌توان اطلاعات بسیار جذاب تری را از چنین سایت‌هایی به دست آورد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل ایزوتوپ‌های فلزی از یافته‌های حفاری شده اکنون می‌تواند محققان را به موقعیت جغرافیایی معادنی که در آن سنگ معدن برای تولید فلز استخراج شده است، سوق دهد.

بیشتر بخوانید

بنای تاریخی کولوسئوم چیست؟انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...