دنده معکوس بیت‌کوین با آغاز سال 2022


دنده معکوس بیت‌کوین با آغاز سال 2022

یک کارشناس با اشاره به کاهش پنج درصدی بیت‌کوین، گفت: قیمت بیت‌کوین در آخرین شب سال 2021 با کاهش مواجه شد و قیمت آلت‌کوین‌ها را هم با خود به پایین کشید و باعث شد ارزش بازار کل رمزارزها بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یابد. احسان عاشوری اظهار کرد: بیت‌کوین که در روز 31 دسامبر، تنها چند ساعت قبل از ریزش، توانسته بود تا 48٫500 دلار...

دنده معکوس بیت‌کوین با آغاز سال 2022
یک کارشناس با اشاره به کاهش پنج درصدی بیت‌کوین، گفت: قیمت بیت‌کوین در آخرین شب سال ۲۰۲۱ با کاهش مواجه شد و قیمت آلت‌کوین‌ها را هم با خود به پایین کشید و باعث شد ارزش بازار کل رمزارزها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد.
احسان عاشوری اظهار کرد: بیت‌کوین که در روز ۳۱ دسامبر، تنها چند ساعت قبل از ریزش، توانسته بود تا ۴۸٫۵۰۰ دلار هم بالا برود و همه را به روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۲ کمی امیدوار کند، حدود ۵ درصد سقوط کرد و تا محدوده ۴۵٫۹۰۰ دلار پایین آمد. همین کاهش پنج درصدی کافی بود تا ارزش بازار کل رمزارزها بیش از ۱۰۰ میلیادر دلار کاهش یابد و از ۲٫۴ تریلیون دلار به ۲٫۲۷ تریلیون دلار برسد.
وی با بیان اینکه آلت‌کوین‌ها هم به دنبال سقوط بیت‌کوین دچار کاهش قیمت شدند، افزود: اتریوم، بایننس‌کوین و سولانا هر کدام بیش از دو درصد نزول کردند و حتی کاردانو سقوط بیشتری را تجربه کرد تا چهار درصد کاهش قیمت پیدا کرد. اصلاح قیمت اخیر بیت‌کوین بیشتر به دلیل به‌اصطلاح گردشگران رمزارزی بود که در تابستان وارد بازار شدند. از طرفی هولدرهای قدیمی بیت‌کوین از اواخر دسامبر درحال فروش بی‌سابقه بیت‌کوین‌های خود هستند. البته در برخی از صرافی‌ها مانند کوین‌بیس، هرچه به آخر سال نزدیک‌تر می‌شدیم، حجم خرید به‌طور قابل توجهی در حال افزایش بود.
این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی ادامه داد: اگر کمی زاویه دیدمان به بازار بیت‌کوین را وسیع‌تر کنیم و قیمت پایانی سال ۲۰۲۱ را با قیمت ابتدایی آن مقایسه کنیم، می‌بینیم که در این مدت زمان رشد بیت‌کوین تقریبا ۶۰ درصد بوده است. اگرچه این رشد را می‌توان قابل قبول و حتی فوق‌العاده دانست، اما با آنچه تحلیل‌گران در ابتدای سال پیش‌بینی می‌کردند فاصله دارد. هرچند با اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰۰ هزار دلاری، یعنی قیمتی که ابتدای سال پیش‌بینی می‌شد، نزدیک هم نشد، اما توانست توجه سرمایه‌گذاران بلندمدت بسیاری را به خود جلب کند.
عاشوری خاطرنشان کرد: بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ علاوه بر هولدرهای بلندمدت، شاهد سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگی از جمله تسلا و مایکرواستراتژی بودند. درآمد خالص از صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزها در این سال از مرز ۹٫۳ میلیارد دلار هم فراتر رفت که تقریبا دو سوم از این صندوق‌ها متعلق به بیت‌کوین بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات