سردار سلیمانی خود را به یک ملت، مذهب یا جغرافیای خاص محدود نکرد


سردار سلیمانی خود را به یک ملت، مذهب یا جغرافیای خاص محدود نکرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم خود را در چارچوب و زنجیره یک ملت و مذهب خاص یا جغرافیای محدود زندانی نکرد به همین دلیل در عزای وی همه ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن فریاد می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در گردهمایی تقریب مذاهب که با آغاز هفته مقاومت در مصلی کرمان برگزار شد، بیان کرد: بنده مفتخر هستم که در مراسم دومین سالگرد شهید بزرگ، سردار سلیمانی و همراهانش حضور دارم.

وی افزود: هر سرزمینی به جهاتی قداست پیدا می‌کند و ملجأ و مرجع می‌شود. مدینه‌النبی به خاطر وجود پیامبر اسلام (ص) قبله دل‌های همه مسلمانان عالم شد؛ نام مدینه سرشار از معنویت، قداست، تعالی و کمال است.

مروی ادامه داد: کربلا نیز به دلیل خون‌های پاکی که در روز عاشورا در آن سرزمین ریخته شد قداست پیدا کرد. مشهد به خاطر وجود حضرت رضا (ع)، مشهد مقدس و ارض قدس نامیده می‌شود کمااینکه پیامبر فرمودند «پاره تن من در خراسان دفن می‌شود».

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: کرمان به خاطر مدفن یک سرباز سرافراز، عارف، مجاهد، عاشق و خدمتگزار ارزشمندتر شد و بر معنویتش افزوده شد؛ امروز از سراسر دنیا نه برای دیدن آثار تاریخی بلکه برای زیارت قبر یک عاشق خدا و الهام گرفتن برای درست زندگی کردن به کرمان می‌آیند.

وی تصریح کرد: انسان نمی‌داند به کدام بعد از ابعاد زندگی سراسر نورانی و پاکیزه این مرد خدا صحبت کند؛ تشییع جنازه شهید سلیمانی سند عطف جریان مقاومت و بیداری امت اسلامی بود.

مروی تأکید کرد: حضور مردانه او در سوریه، لبنان و عراق نقشه‌های دشمنان و برخی از لیبرال‌های داخلی که قدرت فهم و تحلیل عمیق مسائل را نداشتند آشکار کرد.

وی یادآور شد: دیدیم که چگونه تشییع جنازه سردار سلیمانی خط بطلانی بود بر همه تبلیغات مسموم رسانه‌های خارجی. میلیون‌ها انسان از اقشار مختلف به میدان آمدند، همدردی کردند و اشک ریختند.

مروی با اشاره به اینکه حاج قاسم نماد ملت و امت بود تشییع پیکر پاکش این موضوع را عینیت بخشید، گفت: حاج قاسم سیدالشهدای امت اسلامی و نماد وحدت اسلامی است؛ این سردار درون یک مرد گنجانده نمی‌شود و متعلق به یک مذهب یا جناح خاص نبود بلکه متعلق به جهان مظلومین بود.

وی اضافه کرد: او در فلسطین مبارزه کرد و کمک‌هایی سرنوشت‌ساز انجام داد در حالی که ۹۹ درصد آن‌ها سنی هستند. او به مسیحیان، ترکمن‌ها، کردها و جمعیت کثیر اهل سنت سوریه کمک کرد و در دفاع از آن‌ها برخاست.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تشییع پیکر پاک این سردار گفت: این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس این فرمانده بزرگ را شهید قدس دانست.

مروی در ادامه گفت: حاج قاسم خود را در چارچوب و زنجیره یک ملت و مذهب خاص یا جغرافیای محدود زندانی نکرد به همین دلیل در عزای وی همه ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن می‌نالند و فریاد می‌زنند.

مروی تأکید کرد: سردار سلیمانی هم در عمل و هم در گفتار به وحدت اعتقاد داشت، این موضوع را درک کرده بود و تنها راه شکست دشمنان اسلام و انسانیت را می‌دانست.

وی یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب حاج قاسم را یک فرد، شخص یا فرمانده نمی‌دانستند بلکه یک مکتب معرفی کردند؛ یعنی این مرد دارای ابعاد وجودی گوناگونی بود، همه فضیلت‌ها جمع شد و از درون آن‌ حاج قاسم متولد شد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم را نمی‌توان با یک بعد تعریف کرد که اگر این کار را انجام دهیم جفا کردیم؛ یکی از شاخص‌های موفقیت این مرد اخلاص بود یعنی خود را نمی‌دید، شأنی برای خود قائل نبود و برای خدا کار می‌کرد.

مروی خاطر نشان کرد: حاج قاسم تیم رسانه‌ای نداشت و اصحاب رسانه با خود نمی‌برد، همواره خودش بود و عده‌ای فداکار که آن‌ها هم به مرتبه شهادت نائل آمدند. اگر انسان همه فضیلت‌ها را داشته باشد اما اخلاص نداشته باشد مانند صفرهای بسیاری است که عدد پشت آن‌ها وجود ندارد.

وی ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های دیگر سردار سلیمانی برشمرد و گفت: حاج قاسم یک طراح نظامی بود و خداوند استعداد فوق‌العاده‌ای در این بشر قرار داده بود. وقتی رهبر معظم انقلاب نظری را اعلام می‌کردند حاج قاسم نظر خود را کنار می‌گذاشتند و در عمل به نظر ایشان عمل می‌کردند.

مروی تأکید کرد: رهبر انقلاب نیز علاقه خاصی به حاج قاسم داشتند و وی را مانند فرزند خود در آغوش می‌گرفتند، این رفتار رهبر معظم انقلاب را بنده با هیچ مقام و مسئول دیگری ندیدم.

وی شاخصه دیگر حاج قاسم را سیاسی و انقلابی بودن دانست و تأکید کرد: سردار سلیمانی سیاسی و سیاستمدار بود اما جناحی نبود، تنها وابسته دین و ولایت فقیه بود. حاج قاسم زیرکی خود را در حوزه‌های نظامی و غیر نظامی رنگ خدایی داده بود و به هیچ‌کس وابسته نبود.

مروی خاطر نشان کرد: تشییع پیکر حاج قاسم رنگین کمانی از همه اقشار و اصناف مردم از سراسر دنیا بود زیرا رفتار و نوع ادبیات این مرد به گونه‌ای بود که همه حتی غیرانقلابی‌ها وی را دوست داشتند.

وی تأکید کرد: اینکه چرا حاج قاسم این‌گونه مورد اقبال قرار گرفت برای ما درس است؛ نباید به دنبال اقبال مردم برای حظ نفسانی باشیم بلکه باید برای هدف عالی یعنی تبلیغ دین در پی آن باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)