شناسنامه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری تدوین شود


شناسنامه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری تدوین شود

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به سفر آتی رییس جمهور به استان و به منظور پایش واحدهای تولیدی ضروری است تا هرچه سریع‌تر شناسنامه‌ای از واحدهای فعال، نیمه‌فعال، تعطیل و ورشکسته تملک شده تدوین شود.

الله‌کرم نصیری روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: شناسنامه واحدهای تولیدی استان با همکاری اتاق بازرگانی تهیه و ظرف یک هفته آینده ارائه شود.

وی با بیان اینکه هیچ واحد تملک شده از سوی بانک‌ها نباید تعطیل شود، اظهار داشت: می‌طلبد تا در همین رابطه اداره تصفیه و امور ورشکستگی در استان راه‌اندازی شود.

نصیری در ادامه به موضوع جانمایی شهرک تخصصی فرش استان اشاره کرد و گفت: جانمایی اولیه که در حریم منطقه چالشتر در نظر گرفته شده است اگر چه منطقه خوبی است اما موانع قانونی دارد که در همین رابطه می‌طلبد این موانع برطرف شود و چنانچه قابل رفع نبود مکان دیگری برای این شهرک تخصصی در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای تشکیل و نسبت به تعیین تکلیف جانمایی شهرک تخصصی فرش اقدام کنند.

نصیری تصریح کرد: شهرک تخصصی فرش اقدام ارزشمندی برای تکمیل زنجیره تولید فرش در استان و اشتغالزایی زنان است اما می‌طلبد در خصوص اجرای این طرح همه جوانب درنظر گرفته شود تا طرح به هدف اصلی خود برسد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به روند کند ایجاد میادین میوه و تره‌بار در مرکز استان انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه رقابتی کردن عرضه میوه و تره‌بار در مرکز استان بارها مورد تاکید قرار گرفته و شهرداری موظف به راه‌اندازی میدان میوه و تره بار شده اما این موضوع هنوز به سرانجام نرسیده است.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اداره تصفیه و امور ورشکستگی را زیرمجموعه قوه قضاییه دانست و گفت: هنوز در استان چنین اداره‌ای راه‌اندازی نشده است.

احمدرضا بهرامی افزود: از آنجا که تعداد پرونده‌های امور ورشستگی در استان به حد نصاب نرسیده از همین ور این اداره تاکنون در استان ما شکل نگرفته است هرچند در این رابطه با مشکل کمبود نیرو و مکان نیز روبرو هستیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست به بررسی جانمایی شهرک تخصصی فرش استان و ضرورت راه اندازی میادین میوه و تره بار در شهرکرد پرداخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها