15 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند


15 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 15 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر سید محمد جمالیان یازدهم دیماه ۱۴۰۰در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۳۴ نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند که معادل ۹۲ درصد جمعیت هدف است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد جمعیت هدف معادل ۹۰۲ هزار و ۵۸۵ نفر دوز دوم را دریافت کرده اند، گفت: ۱۷۰ هزار و ۸۰۴ نفر در استان دُز سوم و یادآور را تزریق کرده اند.

جمالیان با اشاره به روند صعودی موارد بستری در هشت استان کشور، تصریح کرد: شیب بیماری در قزوین، تهران و همدان و ... صعودی است و این شرایط زنگ خطری برای استان مرکزی به شمار می رود چراکه استان با استان های همجوار خود مراوداتی دارد و باید همچنان در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ویژه داشت.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای واکسیناسیون در شهرستان های ساوه، خنداب و کمیجان تاکید کرد و افزود: میانگین تزریق دوز سوم در این سه شهرستان پایین تر از میانگین استان است و باید برای رشد این آمار برنامه ریزی داشت.

جمالیان میانگین دریافت دُز سوم در استان مرکزی را ۱۵.۸ درصد عنوان کرد و گفت: در ساوه این شاخص به ۱۱.۴ درصد، خنداب ۱۲.۲ درصد و کمیجان ۱۲.۷ درصد می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص تعداد مبتلایان کرونا تا ۱۸ سال، بیان کرد: خوشبختانه در اذرماه فقط ۷۷ مورد و دی ماه تا امروز ۵ مورد مبتلا شناسایی شده است، علیرغم فعال بودن مدارس روند کاهشی ابتلا را شاهدیم، ولی همچنان باید مراقبت صورت گیرد چراکه در بازدیدها شاهد نقاط ضعف هستیم که کتبا به مدیران اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان در هفته اول دیماه و قیاس آن با هفته پایانی آذرماه اظهار کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته آخر آذرماه در استان مرکزی ۲۵۷ مورد بود که در هفته نخست دی‌ماه این عدد به ۲۲۱ مورد رسیده است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: تعداد موارد بستری مبتلا از ۲۶ مورد هفته پایانی آذرماه به ۱۹ مورد در هفته اول دیماه رسید، همچنین موارد سرپایی از ۲۳۱ مورد به ۲۰۲ مورد کاهش یافت و سه مورد فوتی هفته آخر آذرماه به یک مورد در هفته اول دیماه رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر