خودرو باز هم در بورس عرضه می‌شود؟


خودرو باز هم در بورس عرضه می‌شود؟

محمد حسنی سعدی سخنگوی بورس کالا تاکید کرد که بورس کالا برای عرضه خودرو آماده است. وی همچنین بیان کرد: بعد از چکش‌کاری قیمت در مراجع ذی‌صلاحی چون وزارت صمت قیمت پایه خودروها مشخص‌شده و برای رقابت روی تابلو می‌رود. نوشته خودرو باز هم در بورس عرضه می‌شود؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان بورس چندی پیش بر عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد، اما امکان این عرضه وجود دارد؟

به نقل از همفکران، سخنگوی بورس کالا بیان کرد: تمام زیرساخت‌های فنی، فیزیکی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و… برای عرضه خودرو در بورس کالا آماده هستند و این شرکت آماده است تا بعد از تصمیم‌گیری نهایی دراینباره، معاملات آن را در تابلو آغاز کند.

حسنی سعدی در مورد زمان عرضه خودروها توضیح داد: هنوز زمان عرضه دوباره خودرو به بورس کالا اعلام‌نشده است.

سازوکار عرضه خودرو در بورس کالا

جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا نیز درباره روند عرضه خودرو در این بازار توضیح داد: بر اساس طرح اخیری که نمایندگان مجلس ارائه کرده‌اند، بعد از چکش‌کاری قیمت در مراجع ذی‌صلاحی چون وزارت صمت قیمت پایه خودروها مشخص‌شده و برای رقابت روی تابلو می‌رود.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا افزود: معامله‌گران روی تابلو بر روی قیمت مصوب، رقابت می‌کنند و نهایتا و بر اساس قانون حراج بهترین قیمت برنده و خودرو به پیشنهاددهنده آن تعلق خواهد گرفت.

فلاح با اشاره به این‌که تمام افراد دارای گواهینامه مجاز به ارائه پیشنهاد خرید و مشارکت در حراج هستند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برنده رقابت تا ۱۲ ماه، امکان حضور و مشارکت در خرید مجدد همان خودرو را ندارد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا در مورد مدل‌های خودروهای عرضه‌شده در بورس کالا نیز توضیح داد: پیش‌بینی‌شده که خودروهای با تیراژ بالای داخلی و خارجی همه روی تابلو بروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی