زمان اجرای طرح تامین آب پایدار خوزستان از 25 سال به هشت ماه کاهش یافت


زمان اجرای طرح تامین آب پایدار خوزستان از 25 سال به هشت ماه کاهش یافت

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: طرح انتقال آب غدیر به منظور تامین آب پایدار خوزستان که قرار بود طی مدت 25 سال اجرا شود به همت دولت سیزدهم در هشت ماه عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان شنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از طرح انتقال آب غدیر در اندیمشک، با اشاره به تنش آبی تعدادی از شهرهای استان افزود: با اجرای طرح انتقال آب غدیر قراربود تا ۲۵ سال آینده آب شرب پایدار با ظرفیت ۲۴ مترمکعب در ثانیه برای ۵۲ درصد جمعیت خوزستان تامین شود.

وی ادامه داد: این طرح در چارچوب مصوبه سفر رییس جمهور به خوزستان، در چندماه گذشته به نحوی پیش رفته است که تا پیش از تابستان سال آینده، تامین آب پایدار با ظرفیت ۲۰ مترمکعب در ثانیه از طریق این طرح محقق می شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: اعتبار این طرح از محل سفر رییس جمهور به خوزستان تامین شده است و طبق زمان بندی به سرعت در حال اجرا است و امیدواریم قبل از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.

در سفر آیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان به خوزستان در شهریور ماه امسال، مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ های ایستگاه به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد که بازدید معاون اجرایی رییس جمهور در راستای سرعت بخشیدن به تحقق این وعده دولت سیزدهم است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز مهرماه امسال با حضور در خوزستان وعده داد طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر خوزستان شامل افزایش ۲ برابری حجم انتقال آب در شبکه های آبرسانی و تامین آب از رودخانه دز اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز، بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا و برگزاری قرارگاه بازسازی اندیکا از جمله برنامه های اعلامی سفر ۲ روزه معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی