معاون وزیر میراث فرهنگی: اندج قزوین، روستای ملی گلیم شد


معاون وزیر میراث فرهنگی: اندج قزوین، روستای ملی گلیم شد

قزوین-ایرنا- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: روستای اندج واقع در الموت قزوین به عنوان روستای ملی صنایع دستی در هنر گلیم بافی انتخاب و معرفی شد.

به گزارش ایرنا، پویا محمودیان روز شنبه در دیدار با محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، افزود: ثبت این روستا به عنوان روستای ملی صنایع دستی و در ادامه ثبت ملی و جهانی بازارچه سعدالسلطنه در آینده نزدیک می تواند قزوین را به یکی از قطب های هنرهای دستی کشور تبدیل کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت ملی شهرها و روستاها می تواند به معرفی فرهنگ و آداب و سنن مناطق مختلف کمک کرده و در رونق اقتصادی و بهبود معیشت شهروندان موثر واقع شود.

محمودیان با بیان اینکه صنایع دستی همه ویژگی های مربوط به اقتصاد مقاومتی را در دل خود دارد،افزود: توجه به این حوزه می تواند اقتصاد خانوارهای روستایی را متحول کند و در حوزه فقرزدایی نیز موثر واقع شود.

اضافه شدن یک شهر از آذربایجان غربی و سه شهر از خوزستان به جمع شهرهای ملی صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای دستی وزیر صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی گفت: برای نخستین بار نتایج بررسی ها در خصوص ثبت ملی شهرهای ملی صنایع دستی را اعلام می کنیم و به این ترتیب در کنار روستای اندج، شهر خوی در آذربایجان غربی نیز به عنوان روستای ملی قالی ریزماهی بافی و شوشتر، اندیکا و رفیه هر سه از خوزستان نیز به عنوان شهرهای ملی اهرامی بافی، دستبافته های عشایر و بریا بافی انتخاب و معرفی می شوند.

وی در ادامه از اجرای طرح توسعه مبادی معرفی و فروش صنایع دستی در کشور به دستور وزیر میراث فرهنگی خبر داد و گفت: در این طرح از همه ظرفیت ها برای رونق فروش و عرضه صنایع دستی استفاده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی