88.7 درصد جمعیت هدف لرستان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند


88.7 درصد جمعیت هدف لرستان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون 88.7 درصد جمعیت هدف این استان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

دکتر مریم کوشکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در هر شهر استان چند مرکز واکسیناسیون سیار در قالب خودروهای تزریق واکسن در حاشیه، مراکز شهرها و محل های پرتردد مردم مستقر هستند و کار واکسیناسیون را روزانه انجام می دهند و این در حالیست که روند استقبال از واکسیناسیون در استان با حرکت کندی مواجه است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش روند واکسیناسیون و بالا رفتن سطح ایمنی جامعه تعداد مراکز واکسیناسیون در لرستان افزایش داشته است اظهار داشت: مردم برای دسترسی بهتر می توانند به پایگاه های سلامت محله خود مراجعه کنند.

کوشکی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و۱۱۳ دُز واکسن کرونا تاکنون وارد این استان شده است ادامه داد: در این راستا ۲ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۵۴ دُز واکسن در سطح شهرستان های استان توزیع شده است و روزانه به طور میانگین ۱۰ هزار دُز تزریق می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل مراحل واکسیناسیون علیه کرونا با توجه به شیوع سویه جدید، اُمیکرون بیان کرد: واکسیناسیون در افت آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر بسیار موثر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در این راستا ۸۸.۷ درصد جمعیت هدف این استان تاکنون دُز نخست و ۷۴.۱ درصد این تعداد نیز هر ۲ دُز و ۱۰.۷ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه در راستای مقابله با اُمیکرون، سویه جدید ویروس کرونا هیچگونه مشکلی برای تامین واکسن در لرستان وجود ندارد ادامه داد: تسریع در امر واکسیناسیون و استقبال هرچه بیشتر مردم گام مهمی در راستای مقابله با این ویروس به شمار می رود.

وی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا در تمامی مراکز واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای افزود: واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است.

۳۸ ابتلای جدید به کووید ۱۹طی شبانه روز گذشته در این استان ثبت شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۱۷۸ نفر رسید.

اکنون تنها شهرستان پلدختر در وضعیت زرد است و شهرستان های خرم آباد، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، دورود، سلسله، الیگودرز، چگنی، دلفان و ازنا در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟