معاون استاندار لرستان: تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیازمند استقبال عموم مردم است


معاون استاندار لرستان: تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیازمند استقبال عموم مردم است

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیازمند استقبال عمومی است تا با این مهم سلامت پایدار در جامعه برقرار شود. 

به گزارش ایرنا بهرام ستاری روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سلامت مردم از اولویت های مهم دولت سیزدهم است و با توجه به شرایط شکننده، آمار افزایشی مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در گذشته، دولت استفاده از شیوه های جدید را برای مهار آن بکار گرفت که آمارها از موفقیت اجرای طرح های جدید طی ماههای اخیر حکایت دارد.

وی افزود: سیاست‌های صحیح در حوزه بهداشت و درمان موجب تحت تاثیر قرار دادن سلامت روان جامعه می‌شود و انسجام و هماهنگی هایی که در کشور برای مهار ویروس کرونا انجام شد، شرایط نسبتا مطلوب و پایدار امروز را در پی داشت.

ستاری افزود: طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که از زمان شیوع کرونا در کشور صورت گرفت و با توجه به اثربخشی آن در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری، استمرار و ادامه آن مورد تاکید است.

وی گفت: شرایط کنونی در استان مطلوب است اما با توجه به گزارش ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور، این وضعیت کاملا شکننده بوده و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی هر لحظه احتمال تغییر وجود دارد .

ستاری بیان کرد: به منظور مقابله با بیماری و جلوگیری از شیوع موج جدید در کشور نکاتی از قبیل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون گذشته مورد توجه و اهتمام مردم باشد.

۳۸ ابتلای جدید به کووید ۱۹طی شبانه روز گذشته در این استان ثبت شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۱۷۸ نفر رسید.

اکنون تنها شهرستان پلدختر در وضعیت زرد است و شهرستان های خرم آباد، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، دورود، سلسله، الیگودرز، چگنی، دلفان و ازنا در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد