سایت حمل ریلی نهاده‌های دامی در زنجان راه اندازی می‌شود


سایت حمل ریلی نهاده‌های دامی در زنجان راه اندازی می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور، از راه اندازی سایت بارگیری و تخلیه نهاده های دامی در زنجان خبرداد و گفت: این سایت در ایستگاه راه آهن خرم‌پی ایجاد خواهد شد.

منوچهر صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اقدامات فنی بازرگانی به منظور افزایش سهم حمل ریلی سایت بارگیری و تخلیه نهاده های دامی راه اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌ها و گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان زنجان در خصوص حمل نهاده‌های دامی از مبادی بنادر جنوبی به مقصد استان زنجان با استفاده از ظرفیت شبکه ریلی این مهم انجام می شود.
سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: عملیات اجرایی ایجاد سایت تخلیه و بارگیری نهاده‌های دامی استان زنجان در ایستگاه راه آهن خرم‌پی، با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.
صفری خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های استراتژیک راه آهن در جذب و حمل بارهای ریل پسند، با حمل نهاده‌های دامی از طریق شبکه ریلی ضمن بهره گیری از مزایای ملی آن نقش راه‌آهن در حمل و تحویل نهاده های دامی در استان زنجان که از انتظارات و خواسته های واحدهای صنعتی و تولیدی است، پررنگ تر خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مواد اولیه معدنی، کنسانتره سنگ آهن، خاک سنگ روی و گندم از جمله محموله های تخلیه و بارگیری در راه آهن منطقه شمالغرب کشور در زنجان است.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۰۷۱۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ فعال و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن