ستاد عالی با اعزام پینگ‌پنگ زنان به بازی‌های آسیایی موافقت می‌کند؟


ستاد عالی با اعزام پینگ‌پنگ زنان به بازی‌های آسیایی موافقت می‌کند؟

ستاد عالی بازی‌های آسیایی 2022 هنوز با اعزام تیم ملی تنیس روی میز زنان به هانگژو موافقت نکرده و تنها دو سهمیه انفرادی برای زنان در نظر گرفته است.

حمیده ایرانمنش در گفت‌وگو با ایسنا درباره ی اینکه در جلسه با کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی چه تعداد سهمیه به تنیس روی میز زنان اختصاص داده شد، بیان کرد: در بخش انفرادی فعلا دو سهمیه اختصاص داده شده است. در بخش تیمی هنوز مشخص نیست و باید اعلام کنند. تیم مردان قطعا اعزام می‌شوند اما اگر با زنان موافقت نشود به دلیل این است که ملاک کیفی سازی، مدال‌آوری و حفظ مدال است. البته در جلسه در مورد عملکرد خوب زنان صحبت کردم که امسال بعد از ۵۰ سال طلسم شکنی کردیم و جزو ۱۰ تیم برتر آسیا قرار گرفتیم. از طرفی توجه به زنان باعث شده تا در هوپس سوم جهان شویم و در تورهای زیر ۱۳ و ۱۵ سال مقام کسب کنیم. این نشان می‌دهد که رو به رشد و پیشرفت هستیم. دید مثبت بود اما هنوز چیزی قطعی در مورد اعزام شدن یا نشدن تیم زنان نگفته‌اند.

او در مورد انتخاب نفرات برای اعزام به مسابقات و اینکه شنیده شده نیازی به شرکت ندا شهسواری به عنوان نفر اول رنکینگ جهانی در انتخابی نیست، گفت: انتخابی ما در اسفند ماه بود اما فدراسیون جهانی مسابقات جهانی را یک ماه زودتر برگزار می‌کند، یعنی قرار بود ۲ خرداد باشد اما اکنون به ۲۸ فروردین ماه موکول شده است. تاریخی را هم برای اعلام اسامی در نظر گرفته‌اند که باید تا قبل از آن لیست نفراتمان را بدهیم. به همین دلیل اواسط بهمن ماه انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کنیم. در مورد معافیت خانم شهسواری از حضور در انتخابی هم اجازه بدهید آیین‌نامه اعلام شود اما احتمال دارد این اتفاق بیفتد.

ایرانمنش درمورد برنامه‌های تنیس روی میز زنان تا قبل از اعزام به قهرمانی جهان بیان کرد: ندا شهسواری، مهشیداشتری، مریم صامت و پریناز حاجیلو به ترکیه می‌روند تا در لیگ این کشور شرکت کنند. در بهمن ماه هم لیگ ایران، تور ایرانیان و سپس انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود. در ادامه بلافاصله اردوهای تیم ملی را شروع می‌کنیم و اگر شرایط فراهم باشد در حین اردو بازیکنان را به توری خارجی می‌فرستیم تا از نظر تجربه بین‌المللی عقب نمانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان