اوکراین بنادر خود را به روی کشتی‌های روسیه بست


اوکراین بنادر خود را به روی کشتی‌های روسیه بست

اوکراین قانون ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به آب‌های داخلی کشورش را اجرایی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازآرتی عربی، قانونی که ورود کشتی‌های روسی به آب‌های داخلی اوکراین را ممنوع می‌کند، از امروز (شنبه) یک ژانویه سال ۲۰۲۲ به اجرا در آمد.

پارلمان اوکراین، سند مرتبط با این موضوع را در ۳ دسامبر ۲۰۲۰ به تصویب رسانده بود.

قانون جدید، کشتی‌های با پرچم کشور روسیه را از حمل و نقل مسافر و کالا در مسیر‌های بین‌المللی بین بنادر رودخانه‌ای در اوکراین منع می‌کند. همچنین ممنوعیت مشابهی برای سفر‌های باری ساحلی در آب‌های داخلی این کشور اعمال شد.

علاوه بر این، براساس قانون مذکور، ثبت کشتی‌های شهروندان روسی در کارنامه کشتی‌های دولتی اوکراین ممنوع شد.

تنش‌های بین روسیه و ناتو برای تجمع نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین افزایش یافته است و آمریکایی‌ها بدون هیچ سندی ادعا کرده اند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد. اما مقامات روس بار‌ها این ادعا‌ها را رد کرده و آن را بازی غرب می‌دانند.

علاوه بر این، روابط واشنگتن و مسکو نیز به پایین‌ترین حد خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بار‌ها به نگرانی‌های واشنگتن و متحدان اروپایی آن درباره افزایش استقرار نیرو‌های روسیه در اطراف اوکراین اشاره کرده و همراه با کشور‌های غربی به دنبال اعمال تحریم علیه روسیه هستند.

در مقابل کرملین تأکید کرد که طرف روسی همچنین اعلام کرد که گزینه تحریم‌های گسترده علیه روسیه در صورت تشدید تنش برسر اوکراین اشتباه بزرگی است که روابط روسیه و آمریکا را به طور کامل تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟