مخزن بسته شماره یک کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ساماندهی شد


مخزن بسته شماره یک کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ساماندهی شد

مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در راستای ساماندهی مخزن بسته یک در مجموع 50 هزار و 579 نسخه کتاب از مخزن بسته یک خارج و 38 هزار و 900 نسخه کتاب جایگزین کتاب های مذکور شد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «رضا شهرابی»، مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در توضیح این خبر گفت: با توجه به اینکه مخزن بسته 1 کتاب از زمان انتقال کتب کتابخانه ملی از ساختمان 30 تیر به ساختمان جدید، ساماندهی نشده و چیدمان کتاب های این مخزن دارای اشکالات متعددی بود و به دلیل کمبود نیروی انسانی، ساماندهی مجدد نشده بودند.


وی ادامه داد: به همین منظور و در راستای تبدیل این مخزن به مخزن بسته دائمی، همه منابع موجود در این مخزن دارای نسخه های دیگری در مخازن 2و3و4 باشند تا بتوان این مخزن را به طور دائمی از چرخه امانت خارج کرد؛ برنامه سامان دهی منابع مخزن بسته یک کتاب آغاز شد. طرح عملیاتی شدن این مهم از مردادماه 1400 آغاز شد و اواخر آذرماه به پایان رسید.


شهرابی افزود: در این بازه زمانی اقدامات و فعالیت‌های قابل‌ توجهی در زمینه ساماندهی مخزن بسته یک انجام شده که می توان به نصب قفسه جدید و ایجاد فضای بیشتر در مخزن، ایجاد فضای مناسب در ورودی مخزن بسته یک در صورت حضور کتابدار، جابجایی و چیدمان دوباره مخزن بسته یک از شماره بازیابی 1الی508000 ، رف خوانی مخزن و تهیه لیست کتاب های مفقودی و فایل 38 هزار و 900 نسخه کتاب و جایگزینی کتب تک نسخه و نسخه های مازاد اشاره کرد.


وی ادامه داد: قطع بندی 16 هزا و 100 نسخه کتاب ( تفکیک و جایگزین کردن کتاب های قطع جیبی، رحلی و سلطانی)، بررسی صفحه عنوان و تفکیک سه هزار و 800 نسخه کتاب اهدایی، تفکیک یک هزار و 350 نسخه کتاب کودکان و انتقال به مخزن مربوطه، انتخاب و تفکیک 7 هزار و 456 نسخه کتاب، انتخاب و تفکیک 21 هزار و 370 نسخه کتاب تک نسخه و انتقال به مخزن بسته چهار، انتخاب و تفکیک 375 نسخه منابع غیر کتابی،انتخاب و تفکیک110 نسخه کتاب نفیس و انتخاب و تفکیک 18 عنوان نشریه از دیگر اقدمات صورت گرفته در راستای ساماندهی مخزن بسته یک کتاب به شمار می روند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط