تحقق توسعه استان در گرو توجه به پتانسیل‌های هر منطقه است


تحقق توسعه استان در گرو توجه به پتانسیل‌های هر منطقه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تحقق توسعه استان در گرو توجه به پتانسیل‌های هر منطقه است.

سیدمحمد شعاعی ظهر امروز (۱۱ دی‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه شهرداران خرم‌دره با بیان اینکه از شروع کار دولت جدید چند ماه بیشتر نگذشته است، اظهار کرد: عقب‌ماندگی‌هایی از گذشته در کشور به وجود آمده است که همین موضوع انتظارات را از دولت جدید بیشتر کرده که بسیاری از این انتظارت بحق و بجا است.

وی با یادآوری اینکه تا قبل از سال ۹۲ رشد ۳ درصدی اقتصادی در کشور داشتیم که در چند سال اخیر از این درصد رشد عقب افتاده‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اهداف عمده دولت، رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب برای جبران عقب‌ماندگی‌ها است.

شعاعی با توضیح این مطلب که متوسط رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برای دولت سیزدهم ۸ درصد و برای استان زنجان نیز ۸.۷ درصد است، تاکید کرد: تحقق این رشد اقتصادی برای کشور اهمیت زیادی دارد، زیرا مردم با مشکلات اقتصادی فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند، به همین خاطر در راستای رسیدن به این رشد باید تلاش جهادی داشته باشیم.

این مسئول با یادآوری اولویت‌های توسعه‌ استان، ادامه داد: برای توسعه استان باید به پتانسیل‌های هر منطقه روی آورده و از آن‌ها استفاده کنیم که در استان نیز چند آیتم برای رشد اقتصادی تعیین شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توسعه اقتصاد دیجیتال، استارت‌آپ‌ها، توسعه کریدورهای حمل و نقل و توسعه گردشگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه خرم‌دره از شهرستان‌های مهم استان با توجه به پتانسیل‌های موجود از جمله راه‌آهن، کشاورزی، شاه‌راه ارتباطی شرق و غرب و گردشگری است، متذکر شد: وجود این پتانسیل‌ها باعث می‌شود نگرش ویژه به خرم‌دره داشته باشیم.

وی با توضیح این مطلب که شهر نقطه ثقل همه فعالیت‌های دولتی و خصوصی در یک‌ منطقه است، یادآور شد: با توجه به همین موضوع توسعه شهر و سیمای شهری در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

شعاعی در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش‌رو در اکثر شهرستان‌های استان چالش کم‌آبی است، ادامه داد: در این حوزه شهرستان ابهر و خرم‌دره از حساس‌ترین مناطق به لحاظ مخاطرات آبی است که باید راهکارهایی برای تعدیل این مشکل اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، از تشکیل کارگروهی برای مدیریت شهری با هدف هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و توسعه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تحقق توسعه در استان باید همه فعالیت‌ها با رویکرد جهادی انجام شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم قربان‌علی نقیلو تودیع و امیرهوشنگ نوری‌آرا به عنوان شهردار خرم‌دره معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا