انتشار تصاویر شکار غیرمجاز در خدابنده کار دست شکارچی داد


انتشار تصاویر شکار غیرمجاز در خدابنده کار دست شکارچی داد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خدابنده گفت: انتشار تصاویر شکار توسط شکارچی در فضای مجازی منجر به گرفتار شدن وی در دام قانون شد.

علی کرباسی ظهر امروز (۱۱ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک نفر متخلف در بخش مرکزی شهرستان خدابنده اقدام به شکار غیرمجاز سار و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بود، اظهار کرد: شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پرونده شکار غیرقانونی این شکارچی متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است، تصریح کرد: این شکارچی با استفاده از سلاح شکاری ته پر تک لول، دست به شکار این تعداد پرنده‌ سار زده بود که خوشبختانه شناسایی و دستگیر شد تا پاسخ‌گوی تخلف خود در حوزه صید و شکار باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه این شکارچی متخلف در اراضی نوربهار از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده با استفاده از سلاح ساچمه‌زنی اقدام به شکار پرنده سار کرده بود، ادامه داد: برخورد با شکارچیان غیرمجاز برای حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های این اداره در خدابنده است.

به گزارش ایسنا، سارها پرندگانی با جثه کوچک تا متوسط و پر جنب و جوش و پر سر و صدا هستند. این پرندگان از گنجشک‌سانان بوده و در خانواده زیست‌شناسی سارها یا ساران طبقه‌بندی شده‌اند.

این پرندگان در خدابنده اغلب در فصل پاییز و زمستان دیده می‌شوند که علی‌رغم همین مدت محدود حضور، چشم طمع شکارچیان همواره به دنبال آن‌ها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس