آلودگی هوای تهران 6 روزه شد


آلودگی هوای تهران 6 روزه شد

با برقراری شرایط پایدار جو و عدم وزش باد بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۱۱ دی‌ماه) سکون جو و انباشت آلاینده‌ها سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۱۱ دی ماه) همزمان با آغاز تردد خودرو‌ها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از پایداری و سکون جو طی ساعات گذشته است. عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی تا اواخر وقت شنبه (۱۱ دی ماه) و افزایش نسبی تندی باد تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، با این‌حال با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

صبح روز یکشنبه (۱۲ دی ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند.

با برقراری شرایط پایدار جو و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۱۲ دی ماه) و نیز با افزایش ترافیک، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۰ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر