برگزاری پیش نشست کنگره بین‌المللی “شعر ایثار و زنان عاشورایی“


برگزاری پیش نشست کنگره بین‌المللی “شعر ایثار و زنان عاشورایی“

به‌مناسبت سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، پیش نشست ششمین کنگره‌ بین‌المللی «شعر ایثار و زنان عاشورایی» با موضوع مکتب ادبی شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان عرب ازسوی معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز شنبه ۱۱ دی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر بیان کرد: این نشست که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ترتیب یافته است، به تحلیل و بررسی جریان ادبی شعر پایداریدر جهان عربی با تکیه بر کتاب «سلیمان السماء»اختصاص دارد.

دکتر موسی عربی گفت: این کتاب حاوی ۱۰۰قطعه شعر و قطعات ادبی شاعران و ادبای جهان عرب از کشورهای لبنان، یمن، سوریه، عراق، الجزائر و اشعار عربی چندتن از شاعران ایرانی در مدح و سوگ سردار شهید سلیمانی است که دوماه بعد از شهادت سردار، به‌همت او و با حمایت بنیاد حفظآثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به چاپ رسید.

او همچنین از حضور دکتر دلال عباس؛ استاد وناقد ادبی از دانشگاه لبنان، دکتر منیف أحمد حمیدوش؛ استاد، شاعر وناقد ادبی از سوریه و دکتر سیدفضل‌الله میرقادری؛ شاعر و استاد دانشگاه شیراز به‌ عنوان سخنرانان این نشست خبر داد.

معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز ضمن دعوت از همگان برای حضور در این برنامه اعلام کرد: این نشست روز یکشنبه ۱۲آذرماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ به‌صورت مجازی از طریق لینکhttps://www.skyroom.online/ch/farhangi.shirazu/meeting برگزار خواهد شد.

عزبی خاطرنشان کرد: ششمین کنگر بین‌المللی «شعر ایثار و زنان عاشورایی» در قالب زبان‏‌های فارسی، عربی و انگلیسی از شهریورماه امسال در شیراز فراخوان داده شده است. این کنگره چندین سال با مرکزیت تهران و در سطح ملی برگزار می‌شد که امسال با کنگرۀ شعر زنان عاشورایی ادغام و به‌صورت بین‌المللی با میزبانی فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو