اولین ویدئوی کالبدشکافی شیائومی 12 پرو منتشر شد


اولین ویدئوی کالبدشکافی شیائومی 12 پرو منتشر شد

گوشی شیائومی 12 پرو روز سه‌شنبه 7 دی 1400 معرفی شد و قبل از اینکه حتی برای فروش به بازار عرضه شود، وبلاگ‌نویسی چینی ویدئوی بررسی قطعات داخلی این مدل را منتشر کرد.

شیائومی روز ۷ دی ۱۴۰۰، علاوه‌بر MIUI 13 از سری گوشی‌های سری 12 خود نیز رونمایی کرد. شیائومی 12 پرو مانند دو گوشی دیگر این سری از طراحی با کیفیتی برخوردار است و از پیشرفته‌ترین تراشه‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل اول استفاده می‌کند.

وزن گوشی پرچم‌دار شیائومی ۲۰۵ گرم و نمایشگر آن ۶.۷ اینچی است و اسکنر اثر انگشت، زیر نمایشگر و محافظ گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد.

اولین ویدئوی کالبدشکافی شیائومی 12 پرو منتشر شد

به گزارش Gizmochina، در این مقاله نگاهی داریم به اولین ویدئوی کالبدشکافی و بررسی قطعات داخلی گوشی پرچم‌دار غول فناوری چین که وبلاگ‌نویسی چینی در وب‌سایت Bilibili منتشر کرده است.

طبق آنچه در ویدئو مشاهده می‌کنیم، چیدمان داخلی قطعات شیائومی 12 پرو، مرتبط با ساختاری ساندویچی و طراحی سه مرحله‌ای است. این گوشی از گرافینی برای پراکنده کردن گرما، فویلی مسی، گریس سیلیکونی و سامانه‌ای ۲٫۹۰۰ میلی‌مترمربعی خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار (VC soaking plate) برای کاهش دمای تراشه بهره می‌برد.

دوربین اصلی شیائومی 12 پرو مجهز به سنسور IMX۷۰۷ سونی است که لرزش‌گیر اپتیکال +7P دارد و در ویدئوی بررسی قطعات داخلی این گوشی می‌توانیم برای اولین‌بار نمای نزدیکی از این سنسور را مشاهده کنیم.

این گوشی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ با لنز پرتره و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض نیز دارد.

اولین ویدئوی کالبدشکافی شیائومی 12 پرو منتشر شد

اولین ویدئوی کالبدشکافی شیائومی 12 پرو منتشر شد

هر دو حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌ی فلش UFS 3.1 گوشی جدید شیائومی را SK Hynix تأمین کرده‌ و اسپیکرهای چهار واحدی متقاطع (بالا و پایین) این گوشی را که به‌صورت مورب به سمت بالا و پایین چیده شده‌اند، هارمن کاردن توسعه داده است.

در عین حال، موتور خطی محور افقی شیائومی 12 پرو از موتورهای موجود در اکثر گوشی‌های اندرویدی دیگر بزرگ‌تر است و لرزشی شبیه به آیفون دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی رده‌بالا نیز اپتیکال (زیر نمایشگر)، فوق نازک و گران‌قیمت است.

شما چیدمان قطعات داخلی شیائومی 12 پرو را چگونه ارزیابی‌ می‌کنید؟ از دیدگاه شما برندهای قطعات استفاده‌شده در این گوشی تا چه‌ اندازه در عملکرد آن تأثیر دارند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)