42 رام قطار مترو تهران بازسازی اساسی می شود


42 رام قطار مترو تهران بازسازی اساسی می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در تفاهم سه جانبه میان معاونت علمی ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و مترو تهران 42 رام قطار شهری بازسازی اساسی می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مهدی شایسه اصل در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهید محسن فخری زاده در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در جمع خبرنگاران افزود: در این تفاهم سه جانبه که در پارک علم و فناوری انجام شد بازسازی اساسی در قالب قطارهای ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ۴۲ رام قطار DC (نسل اول) با بیش از ۹۰۰ هزار کیلومتر کارکرد داریم که با کمک فناوری بومی و دانشمندان ایرانی برای ارتقا این موارد اقدام می کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه این تفاهم در پروسه زمانی سه تا چهار ماهه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با ارتقای این قطارها که بیشتر مربوط به نسل یک می باشند می توان عمر آنان را ۱۵ تا ۲۰ سال ارتقا دهیم.

شایسته اصل با اشاره به اینکه اعتبار ارتقا برای هر یک رام قطارهای شهری یک میلیون یورو در نظر گرفته شده است افزود: اولین رام از این قطار ها با هزینه معاونت علمی ریاست جمهوری تامین و مابقی نیز از طریق فاینانس بودجه توسط مترو انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که ایستگاه توحید و خطوط ۶ و ۷ مترو برخی شهروندان نسبت به کاهش سرفاصله ها و افزایش جمعیت گلایه هایی دارند گفت: در این خصوص در نظر داریم تا پایانه هایی را تاسیس کنیم تا بتوان شاهد کاهش در سرفاصله قطار ها در این خطوط داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ایرانی نامزد قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپا شد