استاندار: جایگاه فارس در کسب و کار ارتقا یابد


استاندار: جایگاه فارس در کسب و کار ارتقا یابد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس با بیان‌ اینکه رویکرد دولت سیزدهم تقویت کسب و کار و رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کنند در گزارش های بعدی، فارس نسبت به جایگاه فعلی خود رشد داشته باشد.

محمدهادی ایمانیه شنبه در پنجاه و یکمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: با یک اقدام تحقیقاتی برای مشخص نمودن تمام معیارها در استانهای موفق، موارد به دستگاه های اجرایی استان برای ارتقای شاخص ارزیابی ارسال شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه فضای استان آماده برای کسب و کار و سرمایه گذاری است گفت: در صورتی که سرمایه گذار نسبت به تعلل و کندی کار دستگاهی گلایه دارد می تواند با مراجعه به معاونت امور اقتصادی نسبت رفع مشکل اقدام کند.
وی تاکید کرد: سیاستگذاری و شعار ما این است که از این پس استان فارس بهشت سرمایه گذاری است.

محصولات کشاورزی ورودی به فارس،‌شناسنامه دار شوند
بررسی میزان نیترات و نیتریت در محصولات کشاورزی عرضه شده در میدان میوه و تره بار از دیگر دستور کارهای مطرح شده در این جلسه بود که استاندار فارس با اشاره به ضرورت شناسنامه دار بودن محصولات کشاورزی که به استان وارد می شود، گفت: شناسنامه دار بودن محصولات کشاورزی مبدا، ورود این محصول تولیدی به میدان تره و بار را مشخص می کند و در صورت بروز مشکل امکان پیگیری را فراهم می کند.
ایمانیه بر آموزش به کشاورزان در مسیر تولید محصولات به عنوان یک ضرورت قابل توسعه در تولید محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت:استانداردهای لازم برای توسعه محصولات کشاورزی باید استخراج و در مسیر تولیدمحصولات به کشاورزان گوشزد شود.
روش های کشت های قراردادی به عنوان اهداف وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در مسیر تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، موضوع دیگری بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و گفت:در این روش تامین سم،بذر و بیمه نمودن کشاورز جزو تعهدات دولت است و در قبال آن محصول کشاورزی تولید شده به دولت تحویل داده می‌شود.

کاهش استفاده سموم کشاورزی در دستور کار باشد
ایمانیه با تاکید بر اهمیت تولید محصول استاندارد و ضرورت توجه به سلامت مصرف کنندگان عنوان کرد: در مسیر تولید محصول باید میزان و نوع سم استفاده شده در تولید محصول کشاورزی با ضابطه مندی در دستور کار قرار بگیرد.
وی داشتن یک برنامه زمانبندی در کاهش میزان سموم قابل استفاده در محصولات کشاورزی را به عنوان یک راهبرد اصلی برای دستگاه های اجرایی دانست و گفت: در برنامه زمانبندی، نقش دستگاه ها مشخص گردد.
استاندار فارس همچنین بر تهیه یک سند جامع برای کنترل سموم خطر ساز در محصولات کشاورزی به عنوان تکلیف دستگاه اجرایی و ارائه راهکارهای تولید محصولات سالم تاکید کرد.

تنزل جایگاه فارس در گزارش ارزیابی محیط کسب و کار
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز در این نشست گفت: بر اساس نتایج گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور مرتبط با محیط کسب و کار، دستگاه‌های اجرایی فارس با ۱۰ پله سقوط در رتبه شانزدهم در کشور قرار گرفتند.
یلدا راهدار افزود: بر اساس گزارش مذکور، استان فارس در میانگین شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹ با میانگین شاخص چهار و ۶ دهم و ۱۰ پله تنزل رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده در حالی که در سال ۱۳۹۸ با میانگین شاخص چهار و ۳۳ در جایگاه ششم قرار داشته است.
وی ادامه داد: در مولفه سهولت در فرآیندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات نیز فارس رتبه هفدهم را از آن خود کرده که در این مولفه نیز نسبت به پارسال، هشت پله تنزل داشته است.
او اظهار داشت: در مولفه کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعه کنندگان هم استان فارس در سال ۹۹ با ۱۲ پله تنزل نسبت به سال ۹۸ در جایگاه بیستم قرار گرفت.
او گفت: همچنین این استان در مولفه نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع نیز سال گذشته در جایگاه چهاردهم قرار گرفت که در این زمینه نیز نسبت به سال هشت پله تنزل یافته است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: در مؤلفه شفافیت و اطلاع‌رسانی در زمینه نحوه ارائه خدمات نیز این استان در جایگاه شانزدهم قرار گرفت و نسبت به سال ۹۸ هفت پله تنزل یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا