المان‌های نوروزی مشهد به صورت تعاملی طراحی شده است


المان‌های نوروزی مشهد به صورت تعاملی طراحی شده است

شهردار مشهد گفت: امسال المان‌های شهری به صورت تعاملی طراحی شده و به 2 بخش المان‌های گل و حجمی تقسیم می‌شود.

سید عبدالله ارجائی در بازدید از آثار منتخب جشنواره هنرهای شهری اظهار کرد: در بهار ۱۴۰۱ با سه دسته کار تحت عنوان جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری به استقبال بهار خواهیم رفت. دسته اول شامل پاویون‌هایی است که در آن‌ ۱۴ روایت مختلف برای مردم به تصویر کشیده می‌شود و شهروندان می‌توانند در گروه‌های خانوادگی وارد آن شوند. دسته دوم المان‌های شهری است که امسال به صورت تعاملی طراحی شده و به ۲ بخش المان‌های گل و حجمی تقسیم می‌شود. دسته سوم نیز دیوار نگاره‌هایی است که امیدواریم با هویت رضوی و مسائلی که مرتبط با زندگی کهن ایرانی‌هاست، ارتباط قوی برقرار کند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در دوران پساکرونا فضای مفرح و شادی را در ایام میلاد حضرت صاحب امر(عج) و نوروز باستانی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این بازدید بیان کرد: امسال نیز همچون گذشته هنرمندان خوش درخشیدند و کارهای فاخری تقدیم و داوران نیز به صورت حرفه‌ای آثار را داوری کردند. نتیجه کار مطلوب است و امیدوارم در ساخت و اجرا نیز خوب عمل شود و شهر به سمت المان‌های تعاملی که شاخص اصلی امسال است، حرکت کند.

وی ادامه داد: المان‌های امسال باید محتوایی معنوی و تعاملی داشته و شهروندان علاوه بر نقش تماشاگر باید به صورت تعاملی نیز با آن ارتباط برقرار کنند و جزئی از کارکرد المان باشند. امیدوارم بتوانیم رویداد نوروزی متفاوتی نسبت به سال های قبل از نظر محتوا و حجم کاری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم در ادامه این بازدید عنوان کرد: جشنواره هنرهای شهری امسال ترکیبی از پاویون‌های شهری، المان‌ها، آذین‌بندی و دیوارنگاری‌های شهری است که طی فراخوانی به هنرمندان اطلاع‌رسانی شده و تاکنون آثار مختلفی در بخش‌های بین‌الملل و شهری به دست ما رسیده است. امسال نگاه ما به المان‌های شهر نگاهی تعاملی است. امیدواریم بهار امسال بهاری مهدوی و همراه با نشاط و شادی مومنانه باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول