مشهد صادرکننده ماشین آلات و ابزار طلا و جواهرسازی است


مشهد صادرکننده ماشین آلات و ابزار طلا و جواهرسازی است

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: طرحها و ماشین آلات و ابزارآلات مصنوعات طلا، نقره و جواهرسازی این کلانشهر مزیت صادراتی داشته و به کشورهای ایتالیا، ترکیه و امارات متحده عربی صادر می شود.

محمدباقر معبودی‌ نژاد روز شنبه در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر و گوهرسنگها در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر مشهد برخی فعالان حوزه طلا، جواهر و نقره در استانهای دیگر کشور نیز دستاوردهای خود در زمینه این ماشین آلات و طرحها را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: تحریم های اقتصادی مانعی در مسیر صادرات ماشین آلات و ابزارآلات و طرحهای مربوط به طلا و جواهر و نقره به کشورهای دیگر ایجاد نکرده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: نمایشگاه طلا و جواهر و نقره مشهد محل عرضه توانمندیهای خراسان رضوی و سایر استانهای دیگر در زمینه ماشین آلات، ابزارآلات، طرحها، زیورآلات و مصنوعات طلا، نقره و جواهر است که فعالان این بخشها حضور گسترده در این نمایشگاه داشته و استقبال قابل توجهی نیز از آن به عمل آمده است.

وی افزود: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس مزیتی برای توسعه صادرات زیورآلات و مصنوعات طلا، نقره و جواهر است زیرا بسیاری از زائران کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی خواهان این کالاها می باشند و در این راستا بیش از ۱۶ هزار نفر در این حوزه در مشهد فعالیت دارند.

معبودی نژاد ادامه داد: با توجه به مزیت مشهد در صنعت طلا، نقره و جواهر یکی از خواسته های فعالان این بخش افزایش قانونی میزان صادرات زیورآلات نقره و طلا از کشور از ۱۵۰ گرم صادرات چمدانی طلای ساخته شده به ۲۰۰ گرم و از ۳۰۰ گرم صادرات چمدانی نقره ساخته شده به سه کیلو است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه برای حوزه صنعت طلا و نقره و جواهر جنبه درآمدزایی ندارد و بیشتر هزینه است اما برپایی آن باعث می شود مسوولان نهادهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کرده و از توانمندیها و مشکلات این بخش مطلع شوند و بتوانند گامی در مسیر حل مشکلات آنها بردارند.

هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر و گوهرسنگها در ۱۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور ۸۴ شرکت داخلی و خارجی در مشهد برپا شده است که از مجموع شرکت کنندگان ۴۷ شرکت از خراسان رضوی و ۳۷ شرکت از استانهای تهران، اصفهان، یزد؛ آذربایجان شرقی و مازندران هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر