اولین واکنش رسمی رئیسی به طرح صیانت


اولین واکنش رسمی رئیسی به طرح صیانت

در نشست خبری پایان سفر امروز ( 11 دی 1400) رییس جمهوری به قم، یک خبرنگار محلی از سید ابراهیم رییسی دربارۀ طرح محدودیت اینترنت موسوم به صیانت پرسید و این پاسح کوتاه را دریافت کرد: «خیال مردم راحت باشد. حتماً پی‌گیری می‌کنیم.»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وقتی رییس جمهوری گفت « از حقوق مردم در زمینه فضای مجازی حمایت می‌کنیم و در این زمینه نگرانی نداشته باشند» سردبیر «قم نیوز» مجدداً پرسیده «ولی طرحی که وزارت ارتباطات به شما ارایه کرده از طرح قبلی هم بدتر است».

در نشست خبری پایان سفر امروز ( 11 دی 1400) رییس جمهوری به قم، یک خبرنگار محلی از سید ابراهیم رییسی دربارۀ طرح محدودیت اینترنت موسوم به "صیانت" پرسید و این پاسح کوتاه را دریافت کرد: «خیال مردم راحت باشد. حتماً پی‌گیری می‌کنیم.»

ایسنا گزارش داده: پرسش سردبیر قم‌نیوز در پایان نشست خبری رییس جمهوری این بود: «‌به عنوان کسی که برای حفظ حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی سوگند یاد کرده‌اید چرا از حقوق مردم در مقابل طرح محدودیت‌زای صیانت حمایت و حفاظت نمی‌کنید؟»

سید ابراهیم رئیسی هم در پاسخ گفته: «از حقوق مردم در زمینۀ فضای مجازی حمایت می‌کنیم و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند» . سردبیر قم نیوز اما باز ادامه داده و پرسیده "ولی طرحی که وزارت ارتباطات به شما ارایه کرده از طرح قبلی هم بدتر است". این بار هم رییس جمهوری گفته "همه کارها معلوم [علنی] نیست. به طور علنی و غیرعلنی از حقوق مردم در طرح صیانت حمایت می‌کنیم".

این خبرنگار محلی در قم در پرسشی دیگر هم یادآور شده "شما گفته بودید من ۲میلیون فالوور دارم. اگر همین دو میلیون نفر بخواهند اکانت شما را چک کنند باید اینترنت داشته باشند" و این بار رییسی پاسخ داده: «مردم نگران نباشند و مشکلات اینترنت حل می‌شود.»

این نخستین بار است که ابراهیم رییسی دربارۀ طرح اخیر مجلس برای مدیریت فضای مجازی-که به طرح صیانت موسوم شده- به طور رسمی اظهار نظر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا