یاسوج، شهر استثنایی در گرانی کالا و خدمات/قیمت‌های دروغین باعث گرانی در کشور


یاسوج، شهر استثنایی در گرانی کالا و خدمات/قیمت‌های دروغین باعث گرانی در کشور

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه قیمت های دروغین باعث گرانی در کشور شده، گفت: گرانی ها در یاسوج استثنایی بوده و در این راستا راه اندازی میوه و تره بار باعث تاثیرگذاری مثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۰ دی ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دروری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت علی (ع) با مخاطب قرار دادن امام حسن (ع) به عنوان یک امام و انسان کامل برای هدایت انسان ها فرمود: «هرکس در محافل و مجالس لباس معصیت بپوشد و در مسیر نافرمانی خدا حرکت کند و تظاهر به گناه کند، خداوند ذلت را به او تحمیل خواهد کرد».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گناه علنی را فسق و فجور و مخالفت با دستور خداوند دانست و گفت: بسیاری از رفتارها در جامعه ما مانند شرب خمر در مجالس و محافل در تقابل با خداوند بوده و تظاهر به فسق است.

وی ادامه داد: کسی که علنی ترک نماز کند، لباس خلاف شان یک زن و مرد مسلمان بپوشد و لباس تنگ و تحریک کننده که مربوط به درون خانه است، در جامعه بپوشد، اینها در تقابل با احکام و دستورات خداوند هستند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه رژیم پهلوی در مقابل دین ایستاد و خداوند متعال او را ذلیل کرد، یادآور شد: فردی که در برابر دین ایستادگی کند در دنیا ذلیل می شود و عذاب قبر و قیامت را خواهد چشید.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه اسلام دین کامل، دین خدا و عصاره همه قانون هایی که خداوند بر بشر نازل کرده است، افزود: یکی از اساس های ایمانی ما باور، اعتقاد و ایمان به ادیان دیگر و پیامبران آنها است.

وی با بیان اینکه انسان مسلمان را با شرایط ویژه تشییع و تدفین می کنند، اظهار کرد: کرامتی بالاتر از تقوا وجود ندارد و گرامی ترین افراد کسانی که حلال و حرام می کنند و به دستورات خداوند متعال پایبند بوده، اهل تقوا هستند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه قدم برداشتن در مسیر خداوند، قانون و تقوا داشتن باعث نجات انسان در دنیا، آخرت و دفع بلاهای آسمانی و زمینی می شود، و با وجود بلا سبب درجات انسان می شود، گفت: در سوره نوح آیه ۱۰ به توبه و استغفار برای بخشش گناهان اشاره شده و توبه و استغفار باعث بارش و نزول رحمت الهی می شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: راه سعادت و نیک بختی انسان عمل به دستورات خداوند متعال و انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی به شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: فاطمه یعنی از هرگونه جهالت و نادانی بریده و شیعیان او از آتش دوزخ نخواهند چشید، طاهره است، چون از هر گونه گناه و پلیدی به دور بوده و مشمول آیه «تطهیر» است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم در آیه تطهیر، شهادت به پاکی و طهارت حضرت زهرا (س) داده، ادامه داد: این شخصیت وقتی متولد شد به حقانیت و یگانگی پروردگار عالم و رسالت پیامبر شهادت داد و زنان بهشتی در هنگام تولد او بر بالین مادر او حاضر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳ دی ماه، سالگرد شهادت سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و روز مقاومت جهانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی شخصیتی موفق و فرمانده ای جهانی است که همه دنیا و اهل مبارزه و فرماندهان جنگی او را می شناختند.

وی شهید سلیمانی را دارای ابعاد گوناگون شخصیتی، نظامی و طراحی موفق دانست و افزود: این شهید بزرگوار وقتی به فرماندهی قدس منصوب شد نقشه های استکبار جهانی و آمریکا را به هم ریخت، در فتنه داعش آنها را در هم کوبید.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: فتنه داعش و نطفه آن توسط آمریکا و غرب و با زیرساختی آل سعود جهت در هم کوبیدن جبهه مقاومت ساخته شد، در هر کجا نگاه می شد در زمان اشغال سوریه آن کشور به ویرانی تبدیل شد و اگر این کشور سقوط می کرد، هدف بعدی ایران بود، اما سردار شهید سلیمانی مانع از تحقق اهداف داعش در سوریه شد.



امام جمعه یاسوج با بیان اینکه ابعاد مجاهدت های شهید سلیمانی در سوریه و جبهه مقاومت تبیین نشده، گفت: سردار سلیمانی علاوه بر شخصیتی نظامی، یک فرد دیپلمات بود که رئیس جمهور روسیه را در دو ساعت برای حضور در سوریه متقاعد می کند.

وی با اشاره به اینکه سپهبد سلیمانی یک نظامی اما یک معلم اخلاق، ولایت پذیر و اطاعت پذیر بود که فیض شهادت نصیب او شد، یادآور شد: وقتی سلیمانی به شهادت رسید، تبدیل به یک مکتب و راه شد‌.

آیت الله حسینی به حرکت تحسین برانگیز دولت در برخود با کسانی که ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی دریافت کردند و اما در مصارف دیگر صرف کردند اشاره کرد و گفت: با افرادی که بیت المال را غارت می کنند باید برخورد شود .

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت مبارزه با گرانی ها اشاره کرد و گفت: گرانی ها در یاسوج استثنایی بوده و در این راستا راه اندازی میوه و تره بار باعث تاثیرگذاری مثبت شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه سایر کالاها از این موضوع می توان استفاده کرد، یعنی کالاها به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار گرفته شود، افزود: این موضوع باعث کنترل گرانی ها خواهد شد، زیرا تخلفات و گرانی ها ظلم و خیانت است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی