برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج در چهار بخش متفاوت


برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج در چهار بخش متفاوت

ثبت نام برای حضور در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج آغازشده است و تا روز 20 دی ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن ؛ حجت‌الاسلام «حمیدرضا لیمویی» مدیر دارالقرآن بسیج دوره مسابقات قرآن بسیج کشور گفت: ثبت نام برای حضور در بیست و هشتمین آغازشده و تا روز ۲۰ دی ادامه دارد، این مسابقات در چهار بخش متفاوت برگزار می‌شود. مسابقات در سطح عمومی دیده شده تا آحاد مردم و خصوصاً بسیجیان بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. به همین منظور دارالقرآن بسیج با هدف ایجاد یک حرکت قرآنی در بین آحاد جامعه به خصوص تشکل‌های قرآنی، گروه‌های قرآنی، خانواده و جوانان و نوجوانان است؛

لذا این دوره از مسابقات در چهار بخش برگزار خواهد شد. مخاطب بخش اول مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند که ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را در حوزه مسائل قرآنی کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال خواهند کرد و ایده‌هایی که ملاک‌های برتری بیشتری از حیث نوآورانه بودن، خلاقیت و ... را دارا باشند، برای این‌که به نتیجه و رشد کافی برسند از سوی دارالقرآن بسیج حمایت خواهند شد. بخش دوم مشارکت به صورت گروهی (گروه سه نفره) است که هر کدام از اعضای گروه در یک موضوع مشخص شرکت خواهد کرد و در پایان آن گروهی که امتیاز بالاتری را کسب کند وارد مرحله بالاتر خواهد شد. در این بخش یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه صف را حفظ می کند، یک نفر ارائه ۵ دقیقه‌ای از مفاهیم خطبه متقین نهج‌البلاغه را خواهد داشت (بصورت استند آپ قرآنی)، عضو دیگر یک عکس نوشته در موضوعات قرآنی و مفاهیم قرآنی آماده خواهد کرد و همه اعضا به‌صورت جمعی، آمادگی پاسخه به سوالات از مفاهیم سوره صف خواهند بود؛ همچنین یک جمع‌خوانی (آیات ۸ الی ۱۲ سوره صف) را هم خواهند داشت. بخش سوم، مشارکت به صورت خانوادگی است که هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص‌ شده شرکت خواهند کرد و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب کند به مرحله بالاتر می‌رسد.

شرکت در این بخش به این شیوه است که مادر خانواده پنج صفحه اول سوره مبارکه نور را حفظ خواهد کرد، پدر خانواده ارائه پنج دقیقه‌ای محتوای سوره مبارکه یوسف (استندآپ قرآنی) را خواهد داشت؛ فرزند خانواده، اگر زیر ۹ سال باشد پنج سوره آخر قرآن را حفظ می‌کند و اگر بالاتر از ۹ سال باشد ارائه پنج دقیقه‌ای مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه را به صورت استندآپ قرآنی خواهد داشت.

در پایان پدر و مادر به ‌صورت گروهی به سوالات مفاهیمی سوره مبارکه یوسف پاسخ می‌دهند. در بخش چهارم مشارکت به صورت فردی خواهد بود که در رشته‌های حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب (ویژه بانوان)، مفاهیم سوره‌های مبارکه حجرات، صف و محمد(ص) از تفسیر نور، حفظ قرآن (شامل رشته های حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و حفظ ۳۰ جزء از قرآن کریم) ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی (ویژه پسران زیر ۱۵ سال) برگزار خواهد شد. متقاضیان و علاقه‌مندان به ثبت می‌توانند به صورت حضوری به پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج مراجعه یا عدد ۱ را به سامانه ۶۶۰۰۰۵ ارسال کنند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه