ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی به متون آموزشی تبدیل شود


ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی به متون آموزشی تبدیل شود

شهرکرد- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: باید تمامی جنبه‌های رفتاری، اخلاقی و شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی و در قالب متون آموزشی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه مدیران تبیین شود.

یزدان جلالی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی پیرو مکتبی بود که نسبت به آن شناخت و بصیرت کامل پیدا کرد و آموزه‌های این مکتب را به میدان عمل آورده بود و در نهایت در راه همین مکتب به شهادت رسید.

وی به بخشی از زندگینامه سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: همانطور که در زندگینامه کوتاه سردار سلیمانی آمده است این شهید در خانواده مذهبی تربیت شده بود و بخشی از ویژگی‌های این مرد بزرگ در خانواده مذهبی و مقید به مسائل دینی شکل گرفت و در سن ۲۰ سالگی وارد جبهه‌های حق علیه باطل می‌شود و دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی در جنگ شکوفا می‌شود و پس از دفاع مقدس به کرمان بازمی گردد و تلاش می‌کند تا امنیت را به این استان بازگرداند و اقدامات موثری برای مبارزه با فقر و قاچاق مواد مخدر انجام می‌دهد.

جلالی، شناسایی جنبه‌های مختلف رفتاری سردار سلیمانی را لازمه تعمیم دادن روحیه جهادی این بزرگ‌مرد میدان تفکر و عمل به جامعه و به ویژه مدیران کشور دانست و اظهار داشت: اگر تفکر سردار سلیمانی در جامعه حاکم شود فساد ریشه‌کن می‌شود و امور در مسیر صحیحی قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه سردار سلیمانی اسطوره واقعی مردانگی، اخلاق و مبارزه با باطل است، تصریح کرد: اسطوره‌های افسانه‌ای متعددی در میان ملل مختلف جهان وجود دارد اما سردار سلیمانی یک اسطوره افسانه‌ای نیست بلکه یک قهرمان فراملی واقعی برای همه آزادیخواهان جهان است و با تدوین زندگی او از کودکی تا شهادت می‌توان ابعاد شخصیتی این سردار بزرگ اسلام را به بهترین نحو انتقال داد.

جلالی، عینیت بخشی به شعار «ما می‌توانیم» را از مهمترین شاخصه‌های مکتب سردار سلیمانی دانست و گفت: روحیه سردار سلیمانی در شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده حداکثری از آن را به خوبی می‌توان در داخل کشور و در کشورهای منطقه به خوبی دید که چنانچه این روحیه در مدیران کشور به کار گرفته شود بی‌شک زمینه رشد و توسعه پیش از پیش ایران فراهم می‌شود.

وی، عمل‌گرایی را از دیگر ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی دانست و افزود: حاج قاسم کمتر حرف می‌زد و بیشتر عمل می‌کرد، خدامحور بود، در قید و بند دنیا نبود، در عین حال که دوستدار مردم مظلوم و بی‌دفاع بود اما در مقابل ظالمان قد علم می‌کرد، تعهد و ایمان به کار داشت و اینگونه بود که سردار سلیمانی نه تنها در داخل کشور بلکه در کشورهای منطقه به محبوب دلها تبدیل شد و دشمن هم معترف به عظمت سردار سلیمانی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی تاثیری کمتر از زندگانی وی ندارد، خاطر نشان کرد: اگر چه شهادت و فقدان حاج قاسم بسیار سخت و سنگین بود اما این اسوه مجاهدت بنیانگذار مکتبی شد که هزاران شاگرد در این مکتب تربیت می‌شوند و این راه همچنان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» بامداد یکشنبه ۱۳ دی ۲ سال پیش هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک