آمار جهانی مبتلایان به کرونا به 290 میلیون نفر نزدیک شد +جدول


آمار جهانی مبتلایان به کرونا به 290 میلیون نفر نزدیک شد +جدول

جدیدترین آمار‌ها از ابتلای بیش از 289 میلیون نفر به کووید 19 و جان باختن بیش از 5 میلیون بیمار کرونایی در جهان حکایت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۲۸۹ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۱۷ نفر، شمار جان باختگان به ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۳۳۱ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۲۵۴ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۲۰ نفر افزایش یافته است.

ده کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه آمریکا همچنان با بیش از ۵۵ میلیون نفر، هند با بیش از ۳۴ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۲ میلیون نفر، انگلیس با بیش از ۱۳ میلیون نفر، روسیه و فرانسه با بیش ۱۰ میلیون نفر‏، ترکیه با بیش از ۹ میلیون نفر و آلمان با بیش از ۷ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

آمار جهانی مبتلایان به کرونا به 290 میلیون نفر نزدیک شد +جدول

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند