جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟


جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

شکل و فرم صورت افراد مختلف، با همدیگر متفاوت است. اما سندرم صورت دراز، وضعیتی است که بر فعالیت‌های روزمره‌ی شما مانند خوردن، صحبت کردن و نفس کشیدن تاثیر می‌گذارد. درمان‌های متنوعی برای این وضعیت وجود دارند که جراحی یکی از آن‌ها است. این مقاله را بخوانید تا با جراحی صورت کشیده به گرد آشنا شوید.

جراحی صورت کشیده به گرد فقط مخصوص کسانی نیست که سندرم صورت دراز دارند. بلکه هر کسی می‌تواند این جراحی را به عنوان یک عمل زیبایی انجام دهد و صورت کشیده‌ی خود را گرد‌ کند.
با این حال، بیشتر افراد به دنبال این هستند که صورت‌های گرد خود را بیضی شکل یا کشیده کنند. در واقع، اکثر کسانی که می‌خواهند جراحی صورت کشیده به گرد را انجام دهند، سندرم صورت دراز دارند. به همین دلیل، ما هم در این مقاله بیشتر بر این افراد تمرکز کرده‌ایم.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

بیشتر بخوانید: قیمت جراحی پلاستیک صورت در سال 1400

در این مقاله می‌خوانید:

جراحی صورت کشیده به گرد فقط مخصوص کسانی نیست که سندرم صورت دراز دارند. بلکه هر کسی می‌تواند با این جراحی صورت کشیده‌ی خود را گرد‌ کند.
جراحی صورت کشیده به گرد چگونه انجام می‌شود؟ سندرم صورت دراز چیست؟ سندرم صورت دراز چه علائمی دارد؟ عوامل ایجاد سندرم صورت دراز چیست؟

جراحی صورت کشیده به گرد چگونه انجام می‌شود؟

جراحی صورت کشیده به گرد برای کسانی که سندرم صورت دراز دارند، نوعی جراحی فک یا ارتوگناتیک است. این جراحی در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام می‌شود.
مراحل جراحی صورت کشیده به گرد به شرح زیر است:

ابتدا جراح، بریدگی‌هایی را در فک شما ایجاد می‌کند تا آن را به محل صحیح خود منتقل کند. بیشتر این بریدگی‌ها در داخل دهان شما خواهد بود، اما ممکن است لازم باشد که برخی از آن‌ها، در اطراف بیرون دهان شما نیز ایجاد شوند. در مرحله‌ی بعدی، جراح با کمک پیچ‌ و سیم‌های ریز، فک شما را تثبیت می‌کند. در واقع، او ممکن است استخوان فک شما را به گونه‌ای تغییر دهد که کوچکتر شده و بهتر در دهان شما قرار بگیرد.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

جراحی صورت کشیده به گرد برای کسانی که سندرم صورت دراز دارند، نوعی جراحی فک یا ارتوگناتیک است.

بعد از عمل، ممکن است لازم باشد تا یکی دو روز بیشتر در بیمارستان بمانید. روند بهبودی نیز ممکن است از 6 تا 12 هفته طول بکشد. در این مدت، جراح به شما اطلاع می‌دهد که کدام فعالیت‌ها یا غذاها بی‌خطر هستند و از کدام‌یک از آن‌ها نیز باید دوری کنید. به علاوه، ممکن است برایتان داروهای مسکن نیز تجویز کند.
اگر به دلیل سندرم صورت دراز، جراحی صورت کشیده به گرد را انجام داده‌اید، بعد از عمل باید دوباره از بریس استفاده کنید. این بریس‌ها به اعمال تغییرات ناشی از جراحی شما کمک می‌کنند. پس تا زمانی که دکتر به شما تجویز کرده، باید استفاده شوند.
بعد از بریس، احتمالاً نوعی محافظ به شما داده می‌شود که باید شب‌ها آن را بپوشید. این محافظ، دندان‌ها و فک شما را در جای درست خود نگه می‌دارد. از این وسیله نیز تا زمانی که دکتر تجویز کرده، استفاده کنید تا مطمئن شوید که سندرم صورت دراز شما کاملاً اصلاح شده است.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین دکتر جراح بینی در تهران

سندرم صورت دراز چیست؟

علائم فیزیکی این سندرم معمولاً جزئی هستند و ممکن است کاملاً نادیده گرفته شوند. حتی بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه ممکن است از ابتلای خود آگاه نباشند.

حال که با عمل صورت کشیده به گرد آشنا شدید، بگذارید درباره‌ی سندرم صورت دراز نیز بیشتر برایتان توضیح دهیم.
سندرم صورت دراز وضعیتی است که صورت دراز و باریک فرد باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت‌های روزمره‌ی او می‌شود.
یک سوم پایین صورت در افراد مبتلا به این سندرم، بلندتر از حد استاندارد است. در واقع، این افراد فک و چانه‌ی بلندتری دارند که باعث می‌شود هنگام لبخند زدن، لثه‌های بالایی آن‌ها به‌خوبی نمایان شود. برخی مبتلایان نیز دارای پوست تیره یا افتاده در زیر چشم خود هستند.
علائم فیزیکی این سندرم معمولاً جزئی هستند و ممکن است کاملاً نادیده گرفته شوند. حتی بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه ممکن است از ابتلای خود آگاه نباشند.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

با این حال، این مشکل باید درمان شود. زیرا اگر درمان نشود، می‌تواند بر نحوه‌ی تنفس، غذا خوردن و صحبت کردن افراد تاثیر بگذارد و عوارضی مانند زیر داشته باشد:

خرناس آپنه خواب خستگی ناهماهنگی فک دندان‌های نامرتب دندان‌های فرسوده یا شکسته

از آن‌جایی که علائم فیزیکی بسیار خفیف هستند، اکثر افراد تنها زمانی متوجه‌ی مشکل خود می‌شوند که درگیر یک یا چند مورد از عوارض مذکور شده باشند.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

سندرم صورت دراز چه علائمی دارد؟

تشخیص این‌که آیا فردی دارای صورت طبیعی کشیده است یا سندرم صورت دراز دارد، ممکن است دشوار باشد.

کودکانی که از طریق دهان‌ خود نفس می‌کشند یا لبخند لثه‌ای و شکل فک نامناسب دارند، ممکن است مشکوک به این سندرم باشند. در بزرگسالان این سندرم اغلب در حین آپنه خواب یا چکاپ وضعیت دندانی کشف می‌شود.

پزشک متخصص از طریق تصویربرداری با اشعه‌ی ایکس می‌تواند به وجود یا عدم وجود این مشکل پی ببرد.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران

عوامل ایجاد سندرم صورت دراز چیست؟

این سندرم اگر به موقع تشخیص داده شود، با جراحی یا بریس قابل درمان است.

علل احتمالی زیادی برای ابتلا به این سندرم وجود دارد که در حال بررسی است. محققان درباره‌ی علت دقیق این وضعیت اختلاف نظر دارند. با این حال، معمولاً تصور می‌شود که این سندرم به دلیل انسداد مزمن بینی ایجاد می‌شود.
در واقع، انسداد مزمن بینی، نفس کشیدن از طریق بینی را برای شما دشوار می‌کند. در نتیجه، شما عادت می‌کنید تا با دهان‌تان نفس بکشید و نفس کشیدن از راه دهان، به مرور زمان فک شما را کشیده می‌کند.
البته عوامل دیگری مانند ژنتیک نیز ممکن است از عوامل ایجاد سندرم صورت دراز باشند. با این حال، این سندرم اگر به موقع تشخیص داده شود، با جراحی یا بریس قابل درمان است. اما این‌که دقیقاً فرآیند درمان چگونه است، در موارد مختلف فرق می‌کند و تا حدودی، به شدت بیماری بستگی دارد.

جراحی صورت کشیده به گرد، سندرم صورت دراز چیست؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!

جمع‌بندی

علائم فیزیکی یا ظاهری سندرم صورت دراز، ممکن است خیلی قابل مشاهده نباشد. با این حال، نگرانی‌های قابل توجهی برای مبتلایان به این بیماری وجود دارد. احتمال آپنه خواب و فرسودگی دندان‌ها فقط 2 مورد از این نگرانی‌ها هستند.
هر چقدر این بیماری سریع‌تر تشخیص داده شود، آسان‌تر درمان می‌شود. جراحی صورت کشیده به گرد، روشی است که به کمک آن می‌توان صورت‌های کشیده و دراز را به فرم گرد تغییر شکل داد.

برای اطلاعات بیشتر از جراحی صورت کشیده به گرد و آشنایی با متخصصان پوست، مو و زیبایی به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022