روزگارِ سخت رانندگان اتوبوس‌های بین شهری


قبلا رانندگان برای صورت وضعیت 250 تومان هزینه‌ی حق تمبر می‌دادند اما ظرف یک ماه این رقم به 4هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری سراسر کشور گفت: ظرف یک سال گذشته هزینه‌ی یک سرویس افزایش بسیار زیادی داشته و این باعث شده رانندگان با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه شوند.
به گزارش ایلنا، مهران بی‌آزار (عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری سراسر کشور) درخصوص مشکلات رانندگان اتوبوس‌های بین شهری گفت: ظرف یک سال گذشته هزینه‌ی یک سرویس افزایش بسیار زیادی داشته و این باعث شده رانندگان با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه شوند.
وی ادامه داد: قبلا هزینه‌ی لاستیک ۸ تا ۹ میلیون تومان بود اما الان ۲۵میلیون تومان شده است. قیمت روغن نیز حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است. به طور کلی افزایش قیمت و کمبود لوازم یدکی خودرو باعث شده سرویس دهی کاهش پیدا کند.
وی گفت: قبلا رانندگان برای صورت وضعیت ۲۵۰ تومان هزینه‌ی حق تمبر می‌دادند اما ظرف یک ماه این رقم به ۴هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
بی‌آزار تصریح کرد: مقرون به صرفه نبودنِ سرویس‌دهی و عدم تناسب بین هزینه‌های ماشین و درآمد حاصل از ماشین، باعث شده که اگر قبلا یک ماشین ۶روز در هفته سرویس دهی داشت، الان سه روز سرویس دهی داشته باشد. یعنی اتوبوس در هفته ۳ – ۴ روز می‌خوابد و این باعث شده درآمد رانندگان به شدت کاهش پیدا کند.
عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری سراسر کشور گفت: اکثر رانندگان مستاجر هستند و مشکلات معیشتی بسیاری دارند. آن‌ها امروز در شرایطی هستند که فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند؛ از یک طرف هزینه‌های زندگی افزایش پیدا کرده است و از طرف دیگر با توجه به دلایلی که گفتم، کارشان کمتر شده و در نتیجه درآمد کمتری دارند.
بی‌آزار با تاکید بر اینکه دوران شیوع کرونا آسیب‌های بسیاری به این قشر وارد کرده است، گفت: رانندگان مجبور بودند در مدت شیوع کرونا تعداد کمتری مسافر جابه‌جا کنند و همین هم باعث شد خسارت بسیاری ببینند. در طول این مدت نه تنها به این قشر کمکی نشد بلکه با افزایش قیمت روغن و لاستیک و لوازم یدکی در عمل وضعیت برای آن‌ها دشوارتر شد.
عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری سراسر کشور در پایان با اشاره به اینکه رانندگان شرکتهای مسافربری شغل سختی دارند، گفت: این رانندگان نه سختی کار دارند و نه بیمه تکمیلی. آن‌ها سال‌ها در جاده‌ها و در شرایط خطرناک کار می‌کنند اما متاسفانه مشکلات بسیاری در زمینه بیمه دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه