تصفیه‌خانه رفع کدورت به خط انتقال آب شهرکرد متصل شد


تصفیه‌خانه رفع کدورت به خط انتقال آب شهرکرد متصل شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتصال تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب به خط انتقال آب شهرکرد خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان، مراد محمودی با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که در فصول بارندگی، کدورت آب چشمه‌های کارستی تامین‌کننده آب آشامیدنی به میزانی بالاتر از حد استاندارد افزایش می‌یابد لزوم ایجاد تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب را دوچندان کرده است که شرکت آب و فاضلاب استان در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان این مهم را عملیاتی کرد.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و برآورد نیاز آبی مشترکان، مقدار آب مورد نیاز مصرف‌کنندگان تامین و در مخازن شهرکرد ذخیره و سپس عملیات اجرایی با حضور عوامل اجرایی و نظارتی شروع شد که به همراه تیم مجربی از جوشکاران هفشجانی در کمترین زمان ممکن این کار عملیاتی شد.

محمودی خصوص تشریح این عملیات تصریح کرد: این خط انتقال آب فولادی که با سایز ۷۰۰ است در ۲ نقطه به طور دقیق برش داده شد و با اتصالاتی که از قبل آماده شده بود ورودی و خروجی تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب به خط انتقال وصل شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب شهرکرد توانایی تصفیه ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد، افزود: با تکمیل این تصفیه‌خانه آب در فصول بارندگی دیگر مجبور نخواهیم بود آب این خط انتقال را از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

به گزارش ایرنا، حدود نیمی از آب آشامیدنی مرکز استان چهارمحال و بختیاری از این خط انتقال تامین می‌شود که در فصول بارندگی تامین آب مشترکان را با مشکل مواجه می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!