شهرداری‌ها به فکر منابع پایدار درآمدی باشند


شهرداری‌ها به فکر منابع پایدار درآمدی باشند

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: متأسفانه 80 درصد از منابع درآمدی شهرداری‌ها از محل درآمدهایی است که سرمایه‌گذاری و شهری نیست لذا شهرداران باید به فکر منابع پایدار باشند.

«محمد یارمند» در آیین تکریم و معارفه شهرداران شهر ابرکوه و مهردشت، اظهار کرد: شهرداران برای ایجاد منابع درآمدی پایدار باید در گام اول طرح‌های درآمدزایی که از سال‌های قبل وجود داشته را در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسانند و با توجه به ظرفیت، قابلیت و پتانسیل‌های بالای ابرکوه و مهردشت، فرصت را از دست ندهند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به شهرها و شهرداری‌های کوچک برای تقویت بنیه مالی دارد و با این نگاه حمایتی، منابع واریزی به شهرداری‌ها خوب است.

وی در این باره افزود: در سال‌های گذشته شهردار دغدغه درآمد داشت ولی اکنون زمینه خدمت فراهم است و اگر سستی و کاهلی صورت گیرد، فرد مسئول باید پاسخگو باشد.

یارمند تصریح کرد: گرچه شهرداری یک ارگان دولتی نیست اما با توجه به این که ذات این سازمان، خدمت‌رسانی است، عموم مردم از شهرداری‌ها انتظارات بالایی دارند. البته این که شهرداری‌ها باید بیش از 400 نوع خدمت به مردم ارائه دهند، برای هر شهردار یک افتخار است.

وی شهرداری را یکی از سخت‌ترین مشاغل عنوان کرد و افزود: اولین وظیفه شهرداران داشتن برنامه‌ریزی برای اداره شهر بر طبق مفاد قانونی مختلف است لذا شوراها باید شهرداران را موظف کنند که یک برنامه پنج‌ساله داشته باشند و بر طبق آن کار کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورای شهر نیز می‌تواند جایگاه خود را با داشتن برنامه عمران شهری، در شهر تقویت کرده و طوری برنامه‌ریزی شود که شهرداری امروز با شهرداری سال‌های گذشته بسیار متفاوت باشد.

در این آیین که با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشداران مرکزی و بهمن، معاونین فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهرهای ابرکوه همراه بود، از تلاش‌های «حسین حاتمی» و «حجت اله محمدی» شهرداران سابق ابرکوه و مهردشت قدردانی و «خلیل اکرمی» و «سید حسین حسینی دوست» به عنوان شهرداران این دو شهر معرفی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده