همرزم شهید سلیمانی: شناخت مکتب حاج قاسم نگاهی چند وجهی می‌طلبد


همرزم شهید سلیمانی: شناخت مکتب حاج قاسم نگاهی چند وجهی می‌طلبد

لارستان- ایرنا- یکی از مدافعان حرم و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برای شناخت بیشتر مکتب و در حقیقت سیره وابعاد شخصیتی حاج قاسم نگاه چند وجهی و عمیق لازم است.

مجتبی حدیدی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگاه سطحی به حاج قاسم و مسیر و مکتب او خود یک خطای راهبردی است و شهید سلیمانی را نمی توان و نباید در حد یک شخص و یا فرمانده و یک شخصیت تک بعدی قلمداد کرد.

وی اضافه کرد: برای شناخت و درک بیشتر راه و مکتب شهید سلیمانی باید بلند نظرانه اندیشید و نگاه جامع و وسعت دید داشت.

حدیدی بیان کرد: شهید سلیمانی یک چهره بین المللی مقاومت بود، خود را سرباز واقعی ولایت و نهضت امام راحل می دانست و با صلابت این راه را تا لحظه شهادت ادامه داد.

این مدافع حرم گفت: شپهبد شهید سلیمانی هم زمان شناس وهم دشمن شناس بود؛ همواره به دنبال جذب حداکثری بود، او خادم ملت بود و روحیه خدمت و مردم محوری داشت و همین خصوصیات بارز و شاخص های برجسته شخصیت حاج قاسم سلیمانی و ابعاد عمیق شخصیتش وی را اینچنین محبوب دلها ساخت.

او بیان کرد: حاج قاسم بی ریا و گریزان از معروف شدن و عنوان بود و همین اخلاص و صدق و صفای باطنش او را اینگونه و پس از شهادتش به معروف ترین و مشهورترین و ناب ترین چهره ها و شخصیت های جهان تبدیل کرد.

این مدافع و همرزم شهید سلیمانی گفت: محور همه حرکت ها و رفتار حاج قاسم سلیمانی خداو مردم بود و همه عمر این شهید در راه دفاع از وطن ، ولایت و جهاد در راه خدا سپری شد.

حدیدی ادامه داد: دشمن حتی از مرگ و دوران پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی هراس دارد، ادامه خط سرخ شهادت و مسیر حاج قاسم با قوت و جدیت و مقتدرتر از همیشه ادامه خوهد یافت.

این مدافع حرم در لارستان اضافه کرد که ولایت فقیه برای حاج قاسم سلیمانی یک اصل بود و همواره در سخنان و توصیه های خود به برخی سیاسیون و افراد این نکته را یادآوی می کرد و همه چیز و همه راز و رمز و محور مقاومت را حول محور ولایت می دانست.

وی ابراز داشت: زبان و عمل حاج قاسم یکی بود؛ صداقت گفتارش در سلامت کردارش نمایان بود و همواره به خانواده های معزز شهدا و رزمندگان به ویژه همرزمانش در محور مقامت توجه ویژه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی