بررسی طرحی در مورد نرخ گاز بهای کوره‌های آجرپزی یک‌فوریتی شد


بررسی طرحی در مورد نرخ گاز بهای کوره‌های آجرپزی یک‌فوریتی شد

تهران- ایرنا- نمایندگان با بررسی یک فوریتی طرح استفساریه بند «ط» تبصره (1) قانون بودجه 1400 در مورد نرخ گاز بهای کوره‌های آجرپزی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نشست علنی امروز -یکشنبه-بررسی دو فوریت ' طرح استفساریه بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور'مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان با بررسی دو فوریتی این طرح مخالفت کردند.

بعد از آن درخواست بررسی یک فوریتی این طرح به رای وکلای ملت گذاشته شد، نمایندگان با بررسی یک فوریتی این طرح موافقت کردند.

‌در این استفساریه آمده است: با توجه به بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور آیا کوره های آجرپزی مشمول این بند می باشد و گازبهای آن مطابق ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی می باشد؟ خیر، کوره‌های آجرپزی مشمول بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نمی باشد و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می‌شود.

علی اصغر عنابستانی در موافقت با بررسی دو فوریت این طرح گفت: مساله بسیار مهم است کوره های آجرپزی بیشتر در بخش خصوصی و کوچک قرار دارند و از منابع دولت استفاده نمی کنند و نمی‌توان آنها را با واحدهای پتروشیمی مقایسه کرد. علاوه بر این در کوره های آجر پذیری تعداد کمی کار می کنند که کار آنها هم در معرض خطر قرار گرفته است.

نماینده سبزوار بیان داشت: آجر مصرف داخلی دارد و صادرات ندارد و افزایش قیمت آجر و تعطیلی کوره های آجر پزی ممکن است افزایش چشمگیری در قیمت تمام شده مسکن داشته باشد.

وی با بیان اینکه این طرح مغایر با قانون طرح جهش تولید مسکن است، گفت: دولت باید به تولید مسکن کمک کند اما شاهد هستیم که در حوزه آجرها باز قیمت دستوری اعمال می شود و با افزایش قیمت گاز بهای کوره های آجر پزی، آنها چاره ای جز تعطیلی ندارند.

«الیاس نادران» نماینده تهران در مخالفت با بررسی دوفوریت این طرح گفت: اگر بخواهیم با بخشی نگری نسبت به مسائل کشور، گوشه‌ای از یک مساله را حل کنیم به جاهای دیگر آسیب می زنیم. اگر قیمت گاز کوره پز خانه ها مشکل دارد، دستگاه‌های اجرایی زیربط با مشورت طرفین قضیه مشکل را حل کنند.

نماینده تهران گفت: با استسفاریه این چنینی، اصل قانون مخدوش می شود و به مصلحت کشور نیست به دو فوریت رای ندهید.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)