طرز تهیه دسر فلوتاتینا


طرز تهیه دسر فلوتاتینا

دسر فلوتاتینا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است

طرز تهیه دسر فلوتاتینا
مواد لازم دسر فلوتاتینا
پودر ژله انار ۳ بسته
شیر ۳ لیوان
شکر ½ پیمانه
خامه قنادی یا خامه صبحانه ۴ قاشق غذاخوری
وانیل ⅓ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین ۱ بسته
آب جوش ۲ و نیم لیوان
آب سرد ۱ فنجان
پودر ژله آلوورا ۱ بسته

طرز تهیه دسر فلوتاتینا

مرحله اول

برای تهیه دسر فلوتاتینا ابتدای کار درون یک کاسه مناسب ۲ بسته از پودر ژله انار را اضافه می کنیم، سپس آب جوش را به ژله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه ژله را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم.
مرحله دوم

حالا درون یک ظرف مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس نیمی از ژله انار را درون ظرف می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد. در ادامه درون یک کاسه مناسب پودر ژلاتین را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نیمی از آب سرد را به پودر ژلاتین اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم بافت پودر ژلاتین اسفنجی شود. زمانی که بافت پودر ژلاتین اسفنجی شد، مابقی آب سرد را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر ژله آلوورا را درون ژلاتین می ریزیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم تا بنماری شود. در ادامه درون یک قابلمه مناسب شیر اضافه می کنیم، سپس شیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که شیر گرم شد شکر را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود، سپس از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید شیر نباید جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم دمای شیر کاسته شود، سپس خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط پودر ژلاتین را به شیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. یک قالب میان تهی انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس نیمی از مایه پاناکوتا را درون قالب می ریزیم و ژله انار را از یخچال خارج می کنیم، سپس آن را به صورت مربعی برش می زنیم و درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا باقی مانده مایه پاناکوتا را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم خودش را کاملا بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله چاقو را درون با آب خیس می کنیم، سپس اطراف ژله را از قالب جدا می کنیم تا پاناکوتا کاملا از قالب جدا شود. در ادامه ژله انار باقی مانده را به آرامی زیر لایه پاناکوتا می ریزیم و مجددا درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۲ ساعت درون یک کاسه مناسب پودر ژله باقی مانده را با ۱ و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم، سپس روی بخار غیر مستقیم کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم ژله کاملا خنک شود، سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم و ژله را درون آن می ریزیم و مجددا به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا خودش را ببندد.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس با چاقو اطراف ژله را از قالب جدا می کنیم. در اخر ژله را به آرامی درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :ashpazi_porazsafa

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد