امکان کاشت درخت در باغ خاطره و زندگی از طریق درگاه های اینترنتی


مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از امکان ثبت و پیگیری کاشت درخت در باغ های زندگی و خاطره توسط شهروندان و به صورت غیر حضوری خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمد جواد رجائیان با اشاره به خدمات الکترونیک فاوا در حوزه فضای سبز، گفت: خدمات الکترونیک شهرداری عمدتا در مواردی خاص و محدود...

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از امکان ثبت و پیگیری کاشت درخت در باغ های زندگی و خاطره توسط شهروندان و به صورت غیر حضوری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمد جواد رجائیان با اشاره به خدمات الکترونیک فاوا در حوزه فضای سبز، گفت: خدمات الکترونیک شهرداری عمدتا در مواردی خاص و محدود شناخته می شود و تعداد زیادی از این خدمات برای عموم شهروندان شناخته شده نیست.
وی افزود: یکی از این موارد ارائه خدمات الکترونیک در حوزه کاشت درخت در باغ زندگی و باغ خاطره است که با همکاری همکارانمان در سازمان پارکها و فضای سبز انجام می شود که طی آن پس از ثبت درخواست به صورت تمام الکترونیک نهال به نام اشخاص کاشته می شود.
وی با بیان اینکه پیگیری و ثبت درخواست کاشت نهال و نامگذاری درخت ازجمله مواردی است که از ابتدا به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق ثبت درخواست اینترنتی اجرایی شده و به صورت حضوری امکان پذیر نیست، اظهارکرد: اما به دلیل بی اطلاعی شهروندان از این امکان ثبت درخواست زیادی نداشته ایم.
مدیرعامل سازمان فاوا اضافه کرد: آدرس این دوباغ که در منطقه کوه پارک واقع شده است در سایت sm.mashhad.ir مشخص شده و زمانی که ثبت درخواست انجام شود این آدرس ها به شهروند نمایش داده می شود .
رجائیان تصریح کرد: برای کاشت نهال به نام افراد، دو گروه از شهروندان امکان ثبت درخواست دارند، ابتدا عزیزانی که به تازگی ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده اند که برای آنها امکان ثبت درخواست الکترونیک کاشت درخت در باغ زندگی فراهم شده است که می توانند در محل هایی که مشخص شده برای درختان موجود و یا کاشت درخت جدید ثبت درخواست کنند.
وی با اشاره به اینکه پس از ثبت درخواست درخت بنام آنها ثبت شود و پلاکی بنام خودشان روی درخت نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین برای درگذشتگان و افرادی که اهدا عضو داشته اند نیز باغ خاطره درنظر گرفته شده که افراد با مراجعه به سایت مذکور درخواست خود را به صورت الکترونیک ثبت و بیاد درگذشتگانشان نهالی در این باغ به نام آنها کاشته می شود و یا از درختان موجود درختی بنامشان ثبت می شود.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: انجام تمام مراحل این درخواست با مراجعه به درگاه خدمات هوشمند شهرداری به آدرس sm.mashhad.ir از سوی فاوا فراهم شده است.
رجائیان اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت و تکمیل یک فرم ساده اینترنتی شماره رهگیری دریافت کرده و بقیه مراحل را با هماهنگی از طریق ارسال پیامک و یا تماس تلفنی انجام دهند.
وی تصریح کرد: شهروندان عزیزی که از این خدمت استفاده می کنند اگر تمایل داشته باشند می توانند در مراسم کاشت نهال هم شرکت کنند که هماهنگی آن نیز از طریق پیامک و یا برقراری تماس تلفنی انجام می شود.
وی افزود: برای ثبت و کاشت درخت هزینه ای از شهروندان دریافت نمی شود و این درخت هم مادامی که مجموعه وجود داشته باشد توسط همکارمان در خدمات شهری و فضای سبز شهداری مشهد نگهداری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام