چمران: ارسال تجهیزات مترو به سایر شهرها عملی نیست


چمران: ارسال تجهیزات مترو به سایر شهرها عملی نیست

تهران- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ناوگان مترو تهران به صورت امانت تجهیزات به قم ارسال کرده گفت: اگر تجهیزات مترو به اندازه کافی باشد، می‌توانیم به سایر شهرها کمک کنیم ولی اکنون که شرایط بسیار سخت است، قاعدتاً کمک به سایر شهرها عملی نیست.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر با اشاره به ارسال تجهیزات به ناوگان مترو تهران به خبرنگاران گفت: این کمک به آن معنا که فکر می‌کنید نیست و به شهرهای دیگر هم برای مترو کمک شده به عنوان مثال یک واگن را برای تست می‌برند و سپس واگن را برمی‌گردانند.

وی افزود: تهران به شدت منتظر تجهیزات مترو است و اگر تجهیزات تهیه شود، می توانیم به سایر شهرها نیز کمک کنیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اما در حال حاضر که مترو در شرایط سختی است این موضوع عملی نیست اما موضوع قرض دادن تجهیزات بحث دیگری است.

وی درباره اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان بودجه به حمل و نقل عمومی نیز گفت: این اعتبار هنوز به طور رسمی در بودجه دولت اعلام نشده و بعید می‌دانم مجلس هم بتواند چنین کمک بزرگی را انجام دهد اما تلاش خواهیم کرد تا این موضوع محقق شود.

چمران با اشاره بر اصلاح بودجه در مجلس نیز گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی در مجلس گرفته نشده نمایندگان پیشنهاداتی ارائه داده اند و کمیسیون ها تخصصی در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: امکان بازنگری بودجه وجود دارد اما دولت و مجلس عدم در تلاشند سقف بودجه حفظ شود است و این امر کار را سخت می‌کند مگر اینکه مجلس با تدبیری از ردیف های اعتباری دیگری به بودجه مترو و شهرداری اضافه کند.

چمران درباره حضور زاکانی شهردار تهران در هیات دولت نیز گفت: آقای زاکانی در هیئت دولت از بسیاری از اصلاحات بودجه به نفع شهرداری دفاع کردند.

وی با اشاره بر موضوع اتوبوس خوابی نیز گفت: این موارد بحث های حاشیه ای است و اجازه این کار نباید داده شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به پدیده پارکینگ خوابی و اجاره پارکینگ ها برای خواب نیز گفت: قاعدتاً این موضوع به راهنمایی و رانندگی بازمی‌گردد البته شهرداری هم در این زمینه بی مسئولیت نیست اما این موارد موردی است و بیشتر شامل کسانی است که از شهرستان ها می آیند و باید رسیدگی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط